חיפוש

כיצד ניתן להבטיח שהמדיה שלכם תשמר בצורה בטוחה?

כיום רבים מאיתנו מחזיקים מידע חיוני רב בצורה דיגיטלית. התנהלות לא זהירה עם מידע קריטי שכזה עלולה לחשוף אותנו לסכנה. גם החברות הגדולות ביותר במשק חשופות לאיומי אבטחה שכאלה ועל כן הם משקיעות משאבים רבים על מנת לאבטח את מערכות המדע שלהם בצורה הטובה ביותר, יחד עם זאת אין הדבר פוטר כך אחד ואחד מאיתנו מהתנהלות אחראית וגילוי תושייה.

כיצד אפוא כדאי לדאוג למידע דיגיטלי רגיש? כיום ישנן שלושה טקטיקות עיקריות אשר יכולות לסייע לכם לצמצם את הסיכון ולשמור על המידע שלכם בצורה הטובה ביותר.

 

כיצד שומרים על מדיה אישי?

טקטיקה ראשונה: הקפדה על כללי אבטחת כמידע

השימוש בסיסמאות רווח בעולם המחשבים, ופלטפורמות רבות ושונות יבקשו מכם להזין סיסמה על מנת להגן על המידה שלכם. למרות שהסיסמאות הם רבות והדבר עשוי להיות מבלבל, הקפידו להזין סיסמה שונה לכל פלטפורמה, כלומר סיסמה אחת לחשבון הבנק, סיסמה אחרת למחשב האישי, סיסמה שלישית לחשבון הדואר האלקטרוני שלכם וכך הלאה.

כמו כן, הקפידו להחליף את הסיסמאות על בסיס קבוע וכאשר אתם בוחרים סיסמה, הימנעו מבחירת תאריכי יום הולדת או שורה של מספרים עוקבים. השתדלו להשתמש בסיסמאות המכילות שילוב של ספרות ואותיות ושילוב של אותיות Lower case  ו- Upper case.

 

טקטיקה שנייה: שמירת מידע דיגיטלי באופן לא מקוון

עבור האקרים רבים (או כפי שהם מכוהנים על ידי האקדמיה ללשון העברית, פצחנים), האתגר שבפריצה למחשבים שונים היא הנאה שאין שנייה לה ועל כן כל עוד המחשב שלכם מחובר לרשת, כל מידע הנמצא בו אינו לחלוטין בטוח. על מנת להקטין את הסיכויים שהמידע הדיגיטלי שלכם ייחשף, שקלו לשמור מידע חשוב על מכשירים שאינם מחוברים לרשת, בין אם מדובר במחשבים ללא חיבור לאינטרנט, זכרונות קשיחים חיצונים או התקני דיסק או קיי.

 

טקטיקה שלישית: שימור בחומרה המשלבת אבטחה

מבין הדרכים לשמור מידע דיגיטלי בצורה לא מקוונת, אין ספק כי התקני דיסק און קיי הם מבין הדרכים הפופולריות ביותר. יחד עם זאת, כיוון שהתקני דיסק און קיי שכאלה הם נוחים מאוד לנשיאה ממקום למקום, הם לעיתים עשויים להישכח או ללכת לאיבוד.

במצב כזה למעשה אין דרך להגן על המידע השמור על התקן הדיסק און קיי והוא נותר חשוף לחלוטין וצפוי להתגלות על ידי כל מי שימצא את ההתקן. למרבה המזל, קיימים סוגים מסוימים של התקני דיסק און קיי אשר מספקים פתרון לבעיה זאת. כך למשל התקני אונקי המשווקים על ידי חברת מה באלי וניתנים לרכישה בכתובת הבאה: https://ma-bali.com/category/flash-drives/אונקי מאפשרים להגן על המידע הדיגיטלי השמור עליהם באמצעות סיסמה ומגיעים במגוון רחב של עיצובים וצורות.

כל עוד תקפידו להתנהל בזהירות, להחליף סיסמאות על בסיס קבוע, ובמידת הצורך לשמור מידע חשוב במיוחד במכשירים ללא גישה לאינטרנט, תוכלו להבטיח כי המידע הדיגיטלי הפרטי שלכם יישאר מוגן ובטוח.

בחירת שיר

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא