המהפכה הדיגיטלית שהתחוללה בשנים האחרונות, העלתה למודעות כל עסק את הצורך במיתוג עסקי. כל עסק שרוצה לבנות לעצמו שם וקהל, וכך להבטיח את הצלחתו של העסק, צריך למתג עצמו. מה זה מיתוג עסקי? מהי החשיבות שלו, בעבור מה צריך אותו והיכן מתחילים את התהליך? איגדנו לכם את הפרטים החשובים שיש להכיר.
מהו מותג?
מותג למעשה, הוא קונספט שלם. אלו הם תכונות או סטים של תכונות, שמבדילים את הארגון שלכם ממשנהו. המותג יורכב בדרך כלל משמו, סלוגן כלשהו או משפט קליט מצורף, לוגו וסמל, עיצוב ואסתטיקה, שפה ייחודית לו ועוד. מדובר בקונספט שיועבר לכל אחד שיצור אינטראקציה עם העסק, בין אם זה לקוח או עוברי אורח שנתקלו בעמוד האינטרנט שלכם. המותג הוא האופן שבו המיזם או העסק ייתפסו בעיני רוחו של הקהל הייעודי שלכם. מותג הוא למעשה רעיון.
למה צריך מיתוג עסקי?
תהליך המיתוג העסקי נוחת על החיבור שבין מהות המיזם ללב הצרכנים. הוא קושר את הצרכן אל העסק בצורה מלאה וכוללת, כלומר יוצר קשר בין הלקוח אל המיזם בצורה רגשית, כך שנוצר אמון בין השניים וקשר חזק מעבר לזה של נותן שירות והצורך אותו. קשר רגשי זה, דורש תחזוק שוטף ולכן, מיתוג עסקי הוא אינו מהלך חד פעמי שניתן לעשות בעת בניית הזהות וזהו.
אלא, מדובר במאמץ מתמשך שנדרש על מנת לעצב את התפיסה של קהל היעד, באופן שיתמוך במטרות עסקיות שלכם. זו אסטרטגיה לכל דבר, שנמצאת בבסיס הפעולות השיווקיות. עקב כך, נוצרו חברות שונות ומגוונות שנותנות שירות מיתוג עסקי כמו למשל https://www.brandwiz.co.il.
היכן מתחילים מיתוג עסקי?
כדי להתחיל מיתוג, עליכם להבין אם אתם רוצים לנסות ולהצליח בתחום השיווק העסקי לבד, או לקחת שירותים של חברה אשר עוסקת בתחום. לעתים זה נדמה דבר קליל ומשהו שכל אחד יכול לעשות. אך, מכיוון שמדובר בתחזוק שוטף והתעסקות לא פשוטה שכוללת רשתות מדיה שונות, צילום תמונות והעלאתן באופן קבוע, מוניטיזציה, יצירת קשר עם הלקוחות, שירות לקוחות ועוד, כנראה תבינו בשלב זה או אחר שאתם צריכים איש מקצוע שיעסוק בתחום ויפה שעה קודם. היתרונות לשירות חברה מהצעד הראשון הוא שיידעו לבסס לכם לוגו מקצועי ואסתטי ולבנות את המיתוג מאפס במקום להתחיל את התהליך מחדש.
השלבים בבניית מיתוג עסקי
השלב הראשון בבניית מיתוג עסקי הוא בחירה של לוגו אשר יזוהה עמכם. כיום, אפשר למצוא אתרים שונים שמסבירים מהם הקווים המנחים לבניית לוגו מוצלח או לחלופין מעצב גרפי במידה ותרכשו שירותים של חברת מיתוג. השלב השני יהיה בחירה של אסתטיקה שתזוהה עמכם, צבעים ומוצרים שיועלו ברשתות החברתיות שלכם.
מכאן, השלב השלישי יהיה בנייה של עמודי רשתות חברתיות, בכמה שיותר פלטפורמות במטרה להגיע לכמה שיותר אנשים. לאחר מכן, יש לבצע מוניטיזציה באופן שוטף ועקבי שתקנה לכם אמות מידה סביב מיהו הקהל שלכם ואיך להגיע לקהל שתרצו.