חיפוש

ארץ (צפון) המגף

צפון איטליה הוא אחד האזורים המגוונים ביותר שיש לאירופה להתפאר בהם – חבל ששופע בטבע ירוק ואגמים, לצד מבנים הסטוריים וארכיטקטורה מדהימה ביופיה, לצד מרכזי קניות שוקקים. במאמר זה ריכזתי לכם את כל האתרים שאסור לפספס באזור המופלא הזה, ככה שתוכלו לנצל את הטיול במלואו.

 

מקומות שחובה לראות

האתר הראשון שאסור לפספס הוא אגם גארדה. האגם מוקף בעיירות ציוריות יפהייפיות ובשביל להנות מהן מומלץ לשכור רכב (מחיר סמלי של 20-30 דולר ליום). אחת העיירות המפורסמת והמתויירת  שבהן היא העיירה לימונה, שבה המציאו את משקה הלימונצ'לו המפורסם.

המיקום המיוחד שלה מאפשר תצפית על צוקים גבוהים היורדים לאגם ומשאירים מקום לרצועות חוף צרות. כמו כן, הסימטאות הצרות והציוריות שבה לצד המסעדות שוקקות החיים מושכים אליה תיירים רבים. לאחר הביקור באגם גרדה, מומלץ לשהות בעיר המפורסמת ורונה, שידועה בזכות הסיפור המפורסם שמתרחש בה – רומיאו ויוליה.

האתר המפורסם שבה היא המרפסת בו התרחש הסיפור המפורסם והטראגי של הזוג. ורונה נחשבת לאתר מורשת עולמית כיוון שנשמרו בה מבנים היסטוריים מהתקופה הרומית, שהמפורסם שבהם הוא האמפי תיאטרון הרומי העתיק שהוא השלישי בגודלו בעולם. המיקום שלה הופך אותה ליעד איטרקטיבי – כשעה נסיעה מונציה, והיא נמצאת בדיוק בינה לבין אגם גרדה. בנוסף, היותה עיר היסטורית וגם רומנטית מושכת אליה תיירים רבים מכל העולם.

 

העיר שעל המים

מהעיר ורונה נוסעים כשעה לונציה. אחת מהערים המפורסמות באיטליה ששוכנת בצפון שאסור לפספס. ונציה היא אחת מהערים ההיסטוריות המרשימות ביותר המציעה חוויה קסומה לכל אחד: החל משייט בגונדולה בין הסימטאות הציוריות ועד לפסטיבל המסכות המפורסם שמתרחש בעיר בחודש פברואר.

אחת מהאטריקציות המפורסמות בעיר היא כיכר סן מרקו – הכיכר הגדולה ביותר של העיר, שמוזכרת בדפי ההיסטוריה "כהטרקלין של אירופה" ובה ניצבת בזיליקת סן מרקו המפורסמת. המראה של היונים שמציפות את הכיכר גם מוסיף על המראה הייחודי שלה, וזכו לא מעט באיזכורים בסרטים שונים. בעיר ישנם אתרים היסטוריים ייחודיים כמו הגטו הראשון של היהודים באירופה ששווה לבקר בו, וכן גם במוזיאון היהודי הפועל בשטחו.

 

אטרקציות בעיר

הגשר המפורסם הנקרא ריאלטו מושך אליו גם תיירים רבים בזכות נקודת התצפית המרכזית שהוא מהווה. השוק המפורסם גם קרוי על שמו של הגשר, והוא פועל בסמוך אליו. ישנן גם אטרקציות מחוץ לוונציה- האיים בוראנו ומוראנו. איים אלה הם אטרקציה נהדרת שאפשר להגיע אליהם בשייט ימי נחמד, בנוסף הם ידועים כמרכז של עיצוב זכוכית ותחרה. בונציה יש המון חנויות של פסלים מזכוכית המגיעים מהאיים הללו.

אם לספר בקצרה, זו אחת הערים הציוריות ביותר באירופה. ונציה הייתה עיר נמל מפורסמת והיוותה מקום משכן להמון תרבויות, שכן גם כבשו אותה בחלק מהפעמים. ניתן לראות זאת על ידי הבתים המעוצבים – יש מגוון של בתים המעוצבים בסגנון אירופאי קלאסי, לצד בתים המעוצבים בסגנון ביזנטי, גוטי ועד מגוון רחב של עיצובים שהושפעו מהתרבויות ששכנו בעיר.

 

ה-עיר שחובה לראות

אי אפשר להיות בצפון איטליה מבלי לבקר בבירתה – העיר פירנצה. פירנצה היא מרכז התרבות ההיסטורית של איטליה. היא הייתה מרכז הפריחה התרבותית של הרנסנס המהווה אבן דרך משמעותית בהיסטוריה העולמית של האמנות.

פעלו בה אמנים ידועים כמו לאונרדו די וינצ'י, מיכלאנג'לו ועוד. העיר הזו היא משלבת היסטוריה ואמנות לצד מרכזי בילוי ושופינג שגורמים לה להיות יעד חובה לכל מי שנוסע לצפון איטליה ובמיוחד למי שמתעניין ואוהב אמנות ותרבות.

 

מה אפשר לעשות בעיר

הגלריה המפורסמת בעיר, השוכנת במוזיאון האופיצי המפורסם, מכיל יצירות רבות של האמנים שחיו ברנסנס באותה תקופה, בהן בין היתר הציור המפורסם "לידתה של ונוס" של בוטיצ'לי, ופסל דוד המפורסם שפיסל האמן מיכלאנג'לו. מלבד המוזיאון הזה שהוא המפורסם ביותר, פזורים ברחבי העיר עוד מוזיאונים קטנים המציגים את האומנות והתרבות של העיר.

ישנם גם את הגנים של משפחת מדיצ'י המרהיבים ביופים, המתאימים לטיול רומנטי או סתם לשבת ולהתבונן בנוף. עוד אתרים שאסור לפספס בעיר הוא הדאומו, קתדרלת העיר המרהיבה ובית ההטבלה שמולו. אלו מבנים המרהיבים ביופים הבנויים ברוח ההיסטורית של תקופת הרנסנס. אתר ההטבלה הוא בעצם כיכר מיכלאנג'לו המפורסמת, המציעה נקודת תצפית יפה על העיר.

בנוסף מוצב שם העתק של דוד – הפסל המפורסם של מיכלאנג'לו, שיכול להוות תחליף למי שאינו רוצה להיכנס למוזיאון האופיצי. ארמון וקיו שהוא גם בית העירייה, הוא אחד מסמלייה הבולטים של פירנצה שגם שם אפשר לשוטט בהנאה ולהסתכל על הנהר. בנוסף, אחת מההנאות של העיר גם הוא מרכזי הקניות שלה, שהכי מפורסם בהם הוא מדרחוב הקניות של פירנצה, המסתיים ישר לאחר כיכר הדאומו, הנקרא via dei calazaiuoli.

הרחוב עמוס ברוב שעות היום באנשים, וזו הסיבה גם שהוא סגור לכלי רכב. במדרחוב תוסס זה אפשר לראות שלל חנויות מותגים כמו H&M  ועוד שלל חנויות של מותגים איטלקיים מקומים באירופה, כמו שאפשר לראות במרבית הערים הגדולות באירופה דוגמת ברלין, דבלין, פריז, ליסבון ועוד.

 

כל זאת ועוד

לבסוף, אסור לפספס את חבל טוסקנה. אם אתם מטיילים עם רכב, זו הזדמנות לטייל בנופים היפים שיש לאזור הזה להציע – ערים פסטורליות והיסטוריות לצד כרמים ויקבים משובחים. טוסקנה היא שם דבר עולמי בגלל הירוק והפסטורליות שמקיפים אותה.

העיר המפורסמת ביותר שנמצאת כמובן היא פיזה, שבה שוכן מגדל פיזה המפורסם שנטוי לצד. עוד עיר שמרהיבה ביופיה נקראת סיינה – עיר הקיימת מתקופת ימי הביניים, וגם הבנייה שלה מאופיינת בכך, טיול ברחובותיה הצרים מעניקים חוויה ייחודית של חזרה בזמן, לאי שם בימי הביניים.

צפון איטליה הוא אזור שמביא חוויה לתייר שמטייל בו – הן חוויה תרבותית ואמנותית לצד חוויה עכשווית של קניות ומסעדות מפנקות. בנוסף הטבע הוא מרהיב ביופיו, וזה מה שהופך את הטיול בצפון איטליה לחוויה קסומה של ממש.

אִיטַלִיָה

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
חוף ים
אז חו(פ)שה

אז חופשה. כבר כמה חודשים טובים שאנחנו בציפייה ובהתרגשות לקראת החופשה הבאה שלנו. לקח לנו קצת זמן עד שגיבשנו את התוכנית הפעם. בכל זאת, זה

קרא עוד »