חיפוש

טיפים להכנת בשר

העם היושב בציון אוהב בשר, הישראלים עומדים במקום הרביעי לעולם בצריכת בשר לנפש, כמעט כל גבר ישראלי טוען שהוא מנגליסט מומחה ובכל זאת, תמיד אפשר להשתפר, אספנו מספר טיפים להכנת בשר שיכולים לשמש אתכם לקראת הסעודה הבאה.

תזהרו עם המלח!

בחלק מהסרטונים הפופולאריים באינסטגרם אנחנו רואים את השפים הזרים ממליחים את הבשר באגרסיביות, בניגוד לבשר בחוץ לארץ הבשר בישראל מומלח עוד לפני שהוא מגיע אליכם מטעמי כשרות. הבשר הישראלי מלוח יותר ולכן אם אתם מסתמכים על מתכון שמצאתם באתר לא ישראלי אנחנו ממליצים להפחית את כמות המלח בלפחות חמישים אחוז.

המבורגר של מנצחים

מה שהופך המבורגר להמבורגר מוצלח הוא היחס בין הבשר לשומן, השפים המובילים משתמשים ביחס שנע בין 80% בשר ו-20% שומן ליחס של 70% בשר ו-30% שומן, לצרכן הביתי קצת קשה לקבוע מה היחס המדוייק בין הבשר לשומן ולכן אנו ממליצים לכם לבקש מהקצב לטחון לכם בשר צוואר, צלעות או אונטריב בפעם הבאה שאתם מעוניינים להכין המבורגר.

מרינדות ובשרים

אנטריקוט, סינטה ופילה הם לרוב נתחים שאנו צולים צלייה קצרה על הגריל, אולם כאשר אנו עוסקים בנתחים פחות סקסיים ישראלים רבים נוטים להשרות את הבשר בו הם משתמשים במרינדה כזאת או אחרת, בחלק מהמתכונים מורים להשרות את הבשר לשעתיים או שלוש, אנחנו ממליצים להשרות אותו לאורך לילה שלם תמיד, השרייה ארוכה מאפשרת לטעמים לחדור לבשר כהלכה. שימו לב כי אם מדובר במרינדה שכוללת שימוש בלימון או חומץ יש להיצמד להוראות המתכון המקורי.

מידת עשייה

ישנם מספר דרכים לברר מהי מידת העשייה של בשר, הדרך הבטוחה והמדעית ביותר לעשות זאת היא באמצעות מדחום, את המדחום יש להכניס לתוך הבשר כאשר עדיין על הגריל.

סטייק במידת עשייה רייר תקבלו כאשר המדחום יראה על טמפרטורה הנעה בין 47 ל-50 מעלות.

סטייק במידת עשייה מדיום רייר תקבלו כאשר המדחום יראה על טמפרטורה הנעה בין 55 ל-60 מעלות.

סטייק במידת עשייה מדיום תקבלו כאשר המדחום יראה על טמפרטורה הנעה בין 60 ל-65 מעלות.

סטייק במידת עשייה מדיום-וול תקבלו כאשר המדחום יראה על טמפרטורה הנעה בין 65 ל-70 מעלות.

סטייק במידת עשייה וול דאן תקבלו כאשר המדחום יראה על טמפרטורה העולה על 70 מעלות.

גריל פחם לעומת גריל גז

הבחירה בין גריל פחם לבין גריל גז היא למעשה בחירה בין נוחות לבין טעם, כמעט כל חובב בשר יטען שגריל הפחם מעניק לבשר טעם מעושן וטוב יותר ביחס לגריל הגז. גריל הגז לעומת זאת נוח יותר לתפעול מאפשר למי שאמון על המנגל לשלוט בצורה טובה יותר על הטמפרטורה של המנגל ופולט פחות עשן.

למידע נוסף אודות מנגלים – https://www.bbq.co.il

אנו ממליצים לכם למנות את החסרונות והיתרונות של כל מנגל בבואכם לרכוש מנגל חדש.

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא