חיפוש

לרוב האנשים מגיע החזר מס והם אפילו לא יודעים

הידעתם שלמעלה ממחצית מהעובדים השכירים בישראל זכאים להחזרי מס? לאור הנתונים שאנו רואים בשטח, ככל הנראה שלא ידעתם על כך – רק מעטים מהאנשים שזכאים להחזרי מס דורשים לקבל את ההחזרים האלו בפועל. איך תוכלו לדעת האם אתם זכאים להחזרי מס, ומה נדרש על מנת לקבל את ההחזרים?

 

מי זכאי לקבל החזרי מס?

רשויות המס מחשבות כמה מס הן צריכות לגבות מאיתנו באופן שנתי. פירוש הדבר הוא שאם התרחש במהלך השנה שינוי כלשהו בחייכם שבגינו אתם זכאים לקבל נקודות זיכוי במס הכנסה (על השינויים האפשריים נפרט בפסקה הבאה), סביר להניח שרשויות המס לא ידעו מכך עד לתחילת השנה הבאה (אלא אם תעדכנו אותן לפני כן).

הזכאות להחזרי המס נוצרת בדיוק במקרים האלו – כאשר אתם משלמים מס בשיעור גבוה יותר מכפי שאתם אמורים לשלם, לאור נקודות הזיכוי שלהן אתם זכאים.

 

באילו נסיבות נוצרת זכאות להחזרי מס?

הנסיבות שבגינן ישנה זכאות לקבלת החזרי מס הן שונות ומגוונות, ובאות לידי ביטוי במגוון תחומים:

  • בתחום המשפחתי – החזרי המס עשויים להינתן בגין לידה, גירושין, משפחה חד הורית, הורים לילדים בעלי קשיי למידה, הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים, ידועים בציבור, הורה שמשלם מזונות ועוד.
  • בתחום התעסוקתי- שינויים בגובה המשכורת החודשית, חילופי עבודות, מס חברות, עצמאיים, עובדים בחו"ל, פיטורים, פיצויים, הפסקות בעבודה, חברה משפחתית, תקופת אבטלה ועוד.
  • בתחום הבריאותי – נכי צה"ל, מחלה קשה, עיוורון, נכות, רכישת ציוד לחירשים וכבדי שמיעה, קרוב משפחה סיעודי ועוד.
  • בתחום הכלכלי- מס שבח, פעילות בשוק ההון, הפקדות לביטוח חיים ולקופת גמל, תשלום עודף של מס רכישה ועוד.

 

כיצד תוכלו לבדוק האם גם אתם זכאים להטבות והחזרי מס?

כפי שניתן לראות, רבים מכם יהיו זכאים לקבל החזרי מס, ועד כה אפילו לא ידעו על כך. על מנת לבדוק את זכאותכם, תוכלו להיכנס לאתר האינטרנט "החזרי מס לשכירים". באתר תמצאו מחשבון זכאות, ובו תצטרכו למלא מספר פרטים אישיים, פרטים על מהלך חייכם ואת גובה המשכורת החודשית הממוצעת שלכם.

הבדיקה היא מהירה ופשוטה, ולא דורשת עלות או התחייבות כלשהי – אלא נעשית אך ורק לרווחתכם, ואת התוצאות תוכלו לקבל באופן מיידי. כנסו ובדקו האם מגיע לכם החזר מס – אולי תגלו שיש לכם פוטנציאל להרוויח כמה אלפי שקלים בחזרה מהמדינה!

אם הבדיקה הראתה שאתם זכאי להחזרי מס, תוכלו להגיש את הבקשה הרשמית לרשויות המס, בצירוף מסמכים שונים שיעידו על השינוי במצבכם (ועל כך שמגיעות לכם נקודות זיכוי מס). במידה והבקשה שלכם תאושר, תקבלו את הכסף ישירות אל חשבון הבנק שלכם.

התהליך עשוי להיות ארוך וממושך, וכרוך בבירוקרטיה לא מעטה – אך אם אתם זכאים, התהליך עשוי להשתלם ובגדול!

 

החזר מס

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא