חיפוש

מהם הפרמטרים הרלוונטיים למחזור משכנתא?

 מחזור משכנתא מאפשר לכם לעשות חושבים מחדש ולשנות את התנאים אליהם הייתם רגילים עד היום. אילו פרמטרים רלוונטיים למחזור ומה זה בעצם מחזור משכנתא?

 

מחזור משכנתא

חתימה על חוזה משכנתא מאשרת את התנאים והמסלול שנבחר ומרגע זה יוצא לדרך ההחזר אשר מחולק לחודשים לאורך כמה שנים ואפילו עשרות שנים. הבעיה בכך היא שדברים משתנים כל הזמן ושינויים גדולים מאוד יכולים לקרות בעשרות שנים, המשכנתא חייבת להיות מותאמת לכך.

מחזור משכנתא הוא בדיוק הפתרון אשר מאפשר ללווים לשנות את המסלול שנקבע בתחילת הדרך ולהטיב אותו למצב החדש. ישנם כמה פרמטרים אשר רלוונטיים למחזור משכנתא ויכולים להשתנות.

 

משך תקופת ההלוואה

במקביל לכך שיש הגבלה מקסימלית של כמות החודשים שאפשר לפרוס על גביהם את ההחזר של המשכנתא שנלקחה, עבור כל מסלול משכנתא נקבעת תקופת הלוואה שונה כתלות בגובה ההחזר החודשי שיכול הלווה להתחייב עליו בשילוב עם גובה ההלוואה שנותן הבנק בהתאם לשווי ולמחיר של הנכס. מחזור משכנתא מאפשר לשנות את תקופת ההלוואה – לקצר או להאריך, כתלות ביכולות, צרכים ורצונות של הלווה.

 

הגדלת המשכנתא

משכנתא נלקחת בצמוד למחיר של הנכס ולשווי שלו אך היא בהכרח לא מכסה את כל הסכום שנדרש. כאשר מבצעים מחזור משכנתא ניתן לשנות את הסכום שנתן הבנק בהלוואה ובעצם להגדיל את המשכנתא.

ניתן לעשות זאת כהלוואה לכל מטרה אשר מאפשרת להמשיך בקו האחיד של ההלוואות שיש ללקוח ולא להוסיף הלוואה שונה במקביל למשכנתא. אפשר גם לבצע רק הגדלה למשכנתא מבלי לשנות תנאים אחרים, אך זה יגדיל את ההחזר החודשי.

 

ריביות ותנאי מסלול

יש כל כך הרבה מסלולי משכנתאות שאפשר ממש להתאים לכל לווה את מה שהכי מתאים לו מבחינת סיכון ותוכניות לעתיד. כאשר בונים מסלול משכנתא אחד הדברים שמחליטים בגינו הוא גובה הריבית וסוג הריבית. את כל מה שקשור בריבית ניתן לשנות בעת מחזור משכנתא ובעצם להטיב את המסלול לפי ראות עיניו של הלקוח. נוסף לריביות ישנם עוד תנאים אשר מעצבים את המשכנתא כמות שהיא וניתנים לשינוי בעת מחזור משכנתא.

 

שיטת החזר

פרמטר נוסף ולא פחות חשוב הוא שיטת ההחזר שעליה הוסכם במעמד חתימת המשכנתא. מחזור משכנתא מאפשר לשנות את שיטת ההחזר לשיטה שיותר תתאים ללקוח כך שהוא לא ירגיש עוד שהשיטה מקשה עליו.

מחזור משכנתא מאפשר לבצע שינויים במשכנתא בכל מיני פרמטרים כך שהמסלול החדש יתאים הרבה יותר ללקוח ויענה על הצרכים החדשים שלו בהתאם למצב הפיננסי החדש. ניתן להאריך את תקופת ההלוואה ובכך להוריד את גובהו של ההחזר החודשי, וגם ניתן לשנות את המסלול מבחינת הריביות שמותנות בו. כמו כן, מחזור משכנתא מאפשר להגדיל אותה ובעצם להשיג עוד הלוואה ללקוח במסגרת ההלוואה שכבר לקח כמשכנתא.

מחזור משכנתא

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא