חיפוש

חשיבות עורך דין בתהליך ביטול עיקול משכורת

השכר שמרוויח אדם בעבור עבודתו הן אולי הביטוי המובהק ביותר לזכות הקניין. אדם הרוויח העמל רב את כספו, לכן עיקול משכורת בגין חוב להוצאה לפועל הוא אירוע לא פשוט, אך בהחלט יש אפשרות לעשות פעולות בנושא. בשל העובדה שמדובר על אירוע משפטי, חשיבות עורך דין בתהליך ביטול עיקול משכורת היא רבה מאד ויש לה היכולת להשפיע בצורה מובהקת על התהליך כולו.

 

מהו עיקול משכורת

אדם אשר נמצא חייב והוא נמצא בהליך של גביית חובות על ידי ההוצאה לפועל, יכול למצא עצמו במצב שבו המשכורת לה הוא זכאי בגין עבודתו תהיה חלק מהסכום אותו הוא יאלץ להחזיר. מעסיק אשר נדרש לשלם משכורת לחייב, יקבל הודעה ישירה מההוצאה לפועל על כך שהוא נדרש להעביר חלק יחסי מהשכר ישירות אל ההוצאה לפועל. זוהי פעולה מקובלת העושים בה שימוש אם לחייב מקורות הכנסה נוספים דוגמת מקרקעין או חשבונות בנק.

חשוב להבהיר כי עיקול של סכום כסף משכר של חייב איננו אוטומטי והוא חייב לעמוד במגבלות מחמירות הבא להבטיח שחייבים המשתכרים שכר נמוך, או שהם מפרנסים יחידים ויש נסמכים אליהם, או אז האפשרות לגבות חוב היא קטנה. החוק קובע כי לאחר גביית החוב יישאר בידי החייב סכום השווה לפחות לזה שהיה מקבל עבור הבטח הכנסה.

מהו עיקול משכורת

חשיבות עורך דין בתהליך ביטול עיקול משכורת

תהליך של עיקול משכורת הוא הליך לא נעים שהחייבים בו נמצאים באופן טבעי בסוג של מצוקה כלכלית ונפשית כאחד, עם זאת ישנן אפשרויות שונות לבקש בקשות לביטול העיקול על המשכורת, הבקשות מוגשות על ידי עורך דין מוסמך והן אפשריות במספר דרכים עיקריות, אורי גילת – עו"ד שיבטל את עיקול המשכורת ויאפשר לכם להשאיר אוויר לנשימה בריאות. חשוב להבין שבקשה לביטול העיקול על המשכורת לא מבטל את החוב, אלא הוא רק מאפשר התמודדות איתו בצורה אחרת שלא תפגע בהכנסה של החייב מעבודתו.

  • בקשה לצו עבור תשלומים בהוצאה לפועל על מנת להסדיר את התשלומים הנדרשים ועל ידי כך להימנע מעיקולים.
  • הגשת בקשה לאחוד תיקים – זאת בכדי לייצר חוב אחד מרוכז ולא מספר חובות נפרדים ועל ידי כך גם להשיג אפשרות של החזר תשלומים נוח יותר.
  • בקשה להסדר של חדלות פירעון – במצב זה יש צורך להגיע להסכם מוסדר באישור בית המשפט מתוך ההבנה שהחייב לא מחזיק בנכסים בגובה החוב שלו.
  • בקשה להסדר חובות – פנייה לכלל הנושים ולהגיע להסכם מחוץ לבית המשפט על מנת להפחית את סכום החוב ואת הדרכים להחזר החוב על מנת להבטיח שהוא אכן יוחזר מבלי למוטט את החייב.

חשיבות עורך דין בתהליך ביטול עיקול משכורת

חשיבות עורך דין בתהליך ביטול עיקול משכורת

מרגע שיוצאת בקשה לעיקול משכורת על ידי ההוצאה לפועל למעשה יש מעורבות של המערכת המשפטית של מדינת ישראל בחוב. בשל כך חשיבות עורך דין בתהליך ביטול עיקול משכורת היא גבוהה ביותר. אורי גילת – עו"ד שיבטל את עיקול המשכורת, יפעל עבורכם בכל השדות הנדרשים על מנת לבטל את העיקול.

  • עורך הדין בקיא בכל ההליכים ובכל התנאים הנדרשים, מכיר את לשון החוק ואת האופן שיש לפעול.
  • עורך הדין הוא היחיד שיוכל ללוות את החייב הן בבית המשפט על פי הצורך, הן מול הרשויות השונות ובראשן ההוצאה לפועל, וכן מול הנושים של החייב.
  • עורך הדין יוכל להוציא צו ביניים מהיר בבקשה לעיכוב הביצוע של הצו לעיקול משכורת.
  • יעניק ליווי וייעוץ מקצועי לחייב בכל שלבי התהליך וידע להמליץ לו על דרכי הפעולה.
  • יוכל להבטיח את זכויות החייב כך שלא יפגעו על ידי גופים גדולים וחזקים ממנו.

חשיבות עורך דין בתהליך ביטול עיקול משכורת

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
עורך דין פלילי
מתי כדאי לפנות לעו"ד פלילי?

ההחלטה לפנות לעורך דין פלילי היא החלטה קריטית בהליך המשפטי, במיוחד כאשר עומדים בפני אישומים פליליים או חקירות. החלטה זו יכולה להשפיע באופן משמעותי על

קרא עוד »
תביעה משפטית
איך ליישב סכסוכי שכנים?

סכסוכים בין שכנים יכולים להיות מקור ללחץ ותסכול מתמידים. בין אם מדובר במחלוקת על גבולות רכוש, רמות רעש או חיות מחמד, קונפליקטים אלה יכולים להסלים

קרא עוד »
עורך דין לתעבורה
תפקידו של עורך דין תעבורה

הרכבים וכלי התעבורה השונים משמשים אותנו באופן שוטף ויומיומי בשגרת החיים שלנו.  יחד עם השימוש הנרחב מתרחשות גם לא מעט עבירות תנועה, הנחלקות למקרים שונים,

קרא עוד »