חיפוש

כך תתכוננו לקראת עסקת המקרקעין הראשונה שלכם

עסקת מקרקעין, בשונה מעסקאות מסחריות אחרות, דורשת לא מעט הכנה מקדימה. עקב ההשלכות המשמעותיות שלה על חיי המוכרים והקונים, כמו גם סכומי הכסף הגדולים המעורבים בעניין, חשוב לבצע עסקת נדלן ברצינות המרבית. בכתבה הבאה נסביר איך מתכוננים לעסקת מקרקעין ראשונה.

 

בדקו שיש מי שעומד לצידכם

עם כל הרצון הטוב, עסקאות מקרקעין לא תמיד עולות יפה. זאת מכיוון שענף עם סכומי כסף גדולים כמו ענף הנדלן מושך אליו למרבה הצער גם כל מיני נוכלים בדרגות יושר שונות. לכן על מנת לוודא שהעסקה מתרחשת כפי שאתם אכן מדמיינים שהיא תקרה חשוב שיהיה מי שיבדוק בשבילכם את הדברים. עורך דין מקרקעין יעשה בדיקות רקע על המוכר או המשכיר, כמו גם על הנכס הנידון בעסקה.

בנוסף הוא יעבור על החוזה ויבדוק שהוא אכן מכיל את כל הסעיפים הדרושים לשם מימוש העסקה, בלי מכשולים ובלי פרצות שישנו את אופי העסקה. לכן חשוב לבחור עורך דין המתחמה בתחום מלפני ולפנים, ובעל יחסי אנוש טובים. בכל מקרה מאוד לא מומלץ לגשת לעסקת נדלן ראשונה בלי סיוע משפטי מתאים.

 

כיצד אתם מממנים את עצמכם?

אם זאת עסקת המקרקעין הראשונה בחייכם, סביר להניח שמעולם לא ביצעתם עוד עסקה בסדר גודל כזה ולכן שאלת המימון היא שאלה קריטית. משקי בית רבים נוטלים משכנתא על מנת לקנות את הנכס הראשון בחייהם, ולא מעט מבקשים עזרה מגורמים קרובים כמו ההורים למשל. וודאו שיש באמצעותכם את האמצעים לקניית או להשכרה של הנכס המבוקש ותבינו כיצד עסקה מסוג זה משפיעה על תמונת המצב הכלכלית שלכם. לדוגמה, אם בשביל לקנות בית אתם זקוקים למשכנתא עם החזר שלא מותיר לכם אפשרות להוציא כסף על דברים חשובים אחרים יכול להיות אתם עדיין לא בשלים לשלב קניית נכס וכדאי לחכות עם החלום הנדלני עוד כמה שנים.

 

סקר שוק הוא שם המשחק

כמו שלא תקנו את המוצר הראשון שמופיע לכם בסופר או בחנות הבגדים, כך ראוי לעשות עם הנכס שאתם מבקשים לרכוש, וכמובן שביתר משנה זהירות. התמקחות נכונה, יחד עם סקר שוק מקיף והבנה מעמיקה של השוק על היבטיו השונים תאפשר לכם לרכוש את המציאה עליה חלמתם. מומלץ להשקיע כמה שצריך במחקר על מנת לקנות משהו שבאמת מתאים לכם מבחינת מטרות הקנייה.

בין אם מדובר בנכס לעסק, למגורים או להשקעה, חשוב שהוא ימלא את הציפיות שלכם ממנו ולכן כדאי להתעכב עם ביצוע העסקה עד שמוצאים מה שבאמת צריכים, או לכל הפחות נכס שממלא את רוב הציפיות שלכם. כמו שאומרת הקלישאה השחוקה ידע הוא כוח ובמקרה הנדון ידע הוא כוח כלכלי שיאפשר לכם לחסוך לא מעט (או להרוויח) בדרך למימוש העסקה. לכן אל תתעצלו, ותשבו על האינטרנט עד שתגבשו תמונת מצב ברורה של השוק כיום.

בית היי עם ניירות

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא