חיפוש

רשם החברות – מדריך מקוצר

כל אדם המעוניין לקיים פעילות עסקית ולהתנהל בצורה מסודרת מול רשויות המדינה השונות, צריך להתאגד בצורה מסוימת, אשר תגדיר את הפעילות העסקית שלו. את רישום החברה יש לבצע אצל רשם החברות והנה לפניכם מדריך מקוצר בנושא

 

השלב הראשון בהקמת חברה חדשה

כל אדם המעוניין להקים עסק, צריך להתאגד בצורה מסוימת, על מנת להתנהל בצורה מיטבית מול רשויות המדינה השונות ובעיקר מול רשות המיסים. צורות ההתאגדות הנפוצות ביותר הן – שותפות, עוסק מורשה, עוסק פטור וחברה.

התאגדות בצורת חברה נחשבת לייחודית למדי, בעיקר בשל העובדה כי חברה נחשבת לישות משפטית נפרדת, העומדת בפני עצמה, היכולה להתבסס על דירקטוריון או בעלים אחד. ככלל, פתיחת חברה חדשה היא תהליך בירוקרטי, אשר אחד השלבים הראשונים והבסיסיים בו הוא רישום החברה אצל רשם החברות באמצעות רו"ח מקצועי – משרד רו"ח יניב נשר.

 

רשם החברות

רשם החברות היא למעשה יחידה השייכת לרשות התאגידים ופועלת מתוקף חוק החברות, כשהיא אחראית בעיקר על איסוף מידע, פיקוח ורישום חברות חדשות ומהווה למעשה נדבך מרכזי בפעילות המגזר העסקי בישראל.

הסמכויות של רשם החברות כוללות בין השאר גם טיפול במקרים של פירוק חברות, הגדלת הון של חברות, שינוי שם חברה, רישום שיעבוד כנגד חברות ועוד. על אף שמדובר בעיקר בפעילות אדמיניסטרטיבית, לרשם החברות קיימות מספר סמכויות, ביניהן הפעלת סנקציות וקנסות במקרים מסוימים והיכולת לדרוש לקבל מסמכים הקשורים לפעילות החברה.

 

כיצד רושמים חברה חדשה?

להחלטה על צורת ההתאגדות וסוג החברה של העסק שלכם ישנה חשיבות מהותית, הן מבחינת ההתנהלות השוטפת מול רשות המיסים והן מבחינת הזכויות העומדות לכם ולכן, לפני פתיחת חברה חשוב להתייעץ עם רו"ח מקצועי ומנוסה. כדי לרשום חברה חדשה אצל רשם החברות תצטרכו להגיש מספר טפסים לרשם החברות, ביניהם טופס הגשת מסמכים, טופס בקשה לרישום, תקנון החברה, הצהרה של דירקטורים / בעלי מניות, תשלום אגרה ועוד.

 

רישום חברה עם רואה חשבון מקצועי ומנוסה

על אף שניתן לרשום את החברה החדשה ולהגיש את הטפסים הרלוונטיים באופן עצמאי ומקוון, חשוב לבצע את התהליך באופן מחושב ומושכל ולאחר הבדיקות הרלוונטיות, הן מבחינת כדאיות התהליך עצמו והן בכדי שתהליך הרישום אכן יבוצע כנדרש.

לפיכך, חשוב ומומלץ לבצע את תהליך הרישום אצל רשם החברות עם רו"ח מקצועי ומנוסה בתחום, אשר ילווה אתכם החל משלב הגשת המסמכים הנדרשים ועד בחינה קפדנית ומקיפה של ההיבטים הכלכליים הכרוכים בתהליך.

 

לסיכום

לעוסקים עצמאיים קיימת האפשרות להתאגד במספר צורות, שלכל אחת מהן ייתכנו השפעות שונות על העוסק ועל העסק עצמו. אחת מהאפשרויות הללו היא הקמת חברה, תהליך המתחיל ברישום אצל רשם החברות ובהגשת הטפסים הרלוונטיים המתאימים. החשיבות של תהליך זה, לרבות ההשלכות העתידיות, הופכת את ההתייעצות עם רו"ח מקצועי להכרחית במיוחד.

רשם החברות

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מיתוג עסקי
איך מתחילים במיתוג עסקי?

המהפכה הדיגיטלית שהתחוללה בשנים האחרונות, העלתה למודעות כל עסק את הצורך במיתוג עסקי. כל עסק שרוצה לבנות לעצמו שם וקהל, וכך להבטיח את הצלחתו של

קרא עוד »