חיפוש

אלימות מינית אצל השכנים – מה הסימנים?

אלימות מינית ואלימות כלפי נשים עשויות להתרחש בכל אינטראקציה, גם בקרב משפחות נורמטיביות לחלוטין. הבושה והאשמה שחשות הנפגעות, עלולות לגרום להן להסתיר את הפגיעה, כך שבמקרים רבים זהו תפקידנו לזהות את הסימנים ולסייע לנפגעות להתמודד עם האירוע הקשה שהן חוות. במאמר זה נציין כמה מהסימנים לכך שבביתם של השכנים מתרחשת אלימות מינית

 

אלימות – גם בבית הסמוך

אלימות מינית היא שם כולל למגוון של פגיעות נגד נשים. אלימות זו עשויה להיות מילולית, פיזית, לערב שליטה בגוף האישה ובכספה או לגרום לה לתחושת פחד וחרדה בביתה שלה. מלבד הפגיעה עצמה, הנפגעת חשה גם בושה מאוד גדולה והרבה פעמים גם תחושות אשמה שמקשות עליה לספר לאנשים מה שהיא עוברת בבית.

השכנים של משפחה בה יש אלימות מינית יכולים לשים לב לסימנים מסוימים ובכך לפנות אל הקורבן ולסייע לה במצב הקשה בו היא מצויה. מידע נוסף וסיוע במיצוי זכויות הנפגעת ניתן למצוא באתר https://www.dw-law.co.il.

 

הסתגרות וחשדנות

הסימן המרכזי שבבית הסמוך קורים מקרים של אלימות מינית הוא הסתגרות של המשפחה וחשדנות גדולה בזרים. "נורות אדומות" כאלה יכולות להיות אם השכנים חומקים פנימה והחוצה מהבית מבלי לדבר בכלל, נמנעים ממפגש מקרי בשטח המשותף או אפילו דוחים כל ניסיון ליצור קשר.

ההתנהגויות הללו מעוררות חשד משום שהן מהוות ניסיון של המשפחה לא להסגיר שום פרט על מצבה. עבור התוקף מדובר במצב אידיאלי משום שהוא לא מעוניין שאיש ידע על האלימות המינית המתחוללת בבית, ועבור הקורבן מדובר במצב שנובע מפחד שמא התוקף יגלה על הניסיון שלה לבקש עזרה ויתנקם בה.

נכון, בהחלט ייתכן מצב בו השכנים הם סתם "חשדנים", אך זוהי נורה אדומה שעשויה להעיד על כך שיש סוד של פגיעה מינית שקורית בבית.

 

צעקות וחפצים נשברים

שכנים שגרים בסמיכות זה לזה יכולים לשמוע הרבה מהמתרחש בבית הסמוך. קולות צחוק של ילדים, טלוויזיה רועשת מדי ורהיטים נגררים הם רק חלק מהצלילים שכל אחד רגיל לשמוע מהשכן שלו, אך לעיתים ניתן לשמוע גם צעקות או דברים נשברים. במקרה הזה ייתכן שמדובר בעדות לאלימות מינית שמתרחשת בבית. הצעקות יכולות להיות של הקורבן או של התוקף, והחפצים הנשברים כחלק ממאבק.

 

לסייעכל המידע במאמר הבא

מי שמשתמש באלימות מינית עשוי להיות אלים גם כלפי אנשים אחרים ולא רק כלפי הקורבן שלו. בנוסף, הקורבן לרוב מאוימת שאם היא תספר על הפגיעה בה, התוקף ינקום בה. כאשר אתם שמים לב לסימנים שמעידים כי בבית הסמוך מתחוללת אלימות מינית, יש לסייע לקורבן בזהירות ובאחריות, תוך שמירה על בטחונה וביטחון בני בית נוספים (אם יש).

מומלץ לפנות לקורבן באופן דיסקרטי ובמקביל להיוועץ בעורך דין כדי להבין מהן האפשרויות העומדות בפניה למיצוי זכויותיה מול התוקף.

אלימות מינית

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
עורך דין פלילי
מתי כדאי לפנות לעו"ד פלילי?

ההחלטה לפנות לעורך דין פלילי היא החלטה קריטית בהליך המשפטי, במיוחד כאשר עומדים בפני אישומים פליליים או חקירות. החלטה זו יכולה להשפיע באופן משמעותי על

קרא עוד »
תביעה משפטית
איך ליישב סכסוכי שכנים?

סכסוכים בין שכנים יכולים להיות מקור ללחץ ותסכול מתמידים. בין אם מדובר במחלוקת על גבולות רכוש, רמות רעש או חיות מחמד, קונפליקטים אלה יכולים להסלים

קרא עוד »