חיפוש

החינוך בארה"ב לעמת ישראל

ארצות הברית היא אחד מיעדי הרילוקיישן המועדפים על ישראלים, ובאופן כללי בעולם – ולא קשה להבין מדוע: בתחומים מסוימים האפשרויות הן בלתי מוגבלות, המשכורות גבוהות יותר ומחירי הנדל"ן נמוכים יותר באופן משמעותי. אם אתם שוקלים מעבר זמני או קבוע לארצות הברית ויש לכם ילדים וודאי תתעניינו במערכת החינוך בארצות הברית. במאמר זה נתייחס לדברים שאתם צריכים לדעת על חינוך בארצות הברית.

 

מערכת החינוך בארצות הברית – רקע כללי

בדומה לחלק ממערכות החינוך בישראל, גם מערכת החינוך בארצות הברית מתחלקת לשלושה חלקים:

  • בית ספר יסודי
  • חטיבת ביניים
  • תיכון

 

לפי החוק בארצות הברית כל ילד זכאי ללמוד ללא תלות בדת, גזע, מין, שפה ומעמד אזרחי. המשמעות היא שארצות הברית מספקת חינוך ציבורי חינם מגן הילדים ועד סיום התיכון לכל תלמיד ברחבי ארצות הברית שהוא או הוריו מעוניינים בכך. זכות זו כוללת גם תושבים זרים בארצות הברית, וכאשר אלו מגיעים לגיל 3 הם זכאים ללמוד בגן ילדים.

 

חינוך ציבורי וחינמי

אחד החלקים העיקריים במערכת החינוך בארצות הברית היא מערכת החינוך הציבורי. זו קיימת גם ברמת ה-State (רמת המדינה הלא פדראלית) וגם ברמה המקומית, כאשר ברמה הפדראלית לא קיימת מערכת חינוך ציבורית מקיפה. בדומה למערכות חינוך ציבוריות רבות ברחבי העולם, החינוך הציבורי בארצות הברית הוא בחינם.

בתי ספר ציבוריים לרוב כוללים מקצועות ליבה המשותפים כמעט לכל בית ספר: מתמטיקה, מדעים, לימודי שפה, היסטוריה, גאוגרפיה וכדומה. בנוסף קיימים בתי ספר ציבוריים המלמדים מקצועות נוספים כגון מוזיקה, מקצועות אומנות שונים ושפות כחלק מתוכנית לימודים רחבה יותר. לרוב בתי ספר ציבוריים הם מעורבים מגדרית, על אף שקיימים בתי ספר המקבלים מגדר אחד בלבד (בנים בלבד או בנות בלבד).

 

חינוך פרטי

בנוסף למערכת החינוך הציבורית, קיימים בתי ספר פרטיים בתשלום. כך למשל על פי רוב בתי ספר יהודיים הם פרטיים, וכך גם בתי ספר וגני ילדים הנוקטים בשיטות חינוך ייחודיות כגון גני ילדים מונטסוריים או אנתרופוסופיים.

הביקוש לבתי ספר פרטיים הוא גבוה וכך גם המחיר, ולכן יש להיערך מראש ולרשום את ילדכם מבעוד מועד. ימי היכרות עם מסגרת החינוך מתקיימים על פי רוב בסביבות חודש נובמבר, ומספר חודשים לאחר מכן כבר נסגרת ההרשמה. בערים רבות כגון ניו יורק עליכם להגיש בקשה לבתי הספר המועדפים עליכם, להשתתף בסיורים וימי היכרות, להיכנס לרשימות המתנה ולעבור תהליך ארוך בסופו ילדכם יתקבל לבית הספר או שלא יתקבל.

מחיר בית ספר פרטי יכול לנוע בין 5,000$ ל-15,000$ לשנה ואף יותר.

 

עוברים לארצות הברית? אל תשכחו לטפל במיסוי ובביורוקרטיה

דיווח ותשלום המס בארצות הברית מסובך יותר מאשר בישראל, והעובדה שאתם אזרחים זרים יכולה לסבך את העניין עוד יותר. MasAmerica הוא משרד המתמחה במס בארה"ב וישראל, ויוכל לסייע לכם לעבור את הביורוקרטיה בקלות.

 

ילדים לומדים

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא