חיפוש

ניהול זמן יעיל במהלך מבחן פסיכומטרי

המבחן הפסיכומטרי הינו מבחן שרבים מן המעוניינים ללמוד לתואר אקדמאי ניגשים אליו על מנת להתקבל לחוגים השונים באוניברסיטאות ובמכללות. המבחן מורכב מתשעה פרקים הכוללים חשיבה מילולית, חשיבה כמותית וידע באנגלית. הפרק הראשון הוא משימת כתיבה ומשך הפרק הוא שלושים דקות בעוד שמשך שאר שמונת הפרקים שבהם שאלות ברירה בלבד הוא עשרים דקות. על הזמן להתחיל, לסיים או לעבור בין הפרקים מיידעים המשגיחים. השאלה האמיתי היא איך לנהל נכון את הזמן בכל פרק על מנת שנוכל לענות על כמה שיותר שאלות ובעיקר על כמה שיותר שאלות עם תשובה נכונה. במאמר הזה נציע מספר הצעות לניהול זמן יעיל במהלך המבחן.

 

הכרת מבנה הבחינה

מפתח חשוב לניהול נכון של הזמן במבחן הפסיכומטרי הוא ההכרה של מבנה הבחינה. הכוונה היא לסוגי השאלות שיכולים להיות בכל פרק, למספר השאלות בכל פרק וכמובן זמן המוקצב לכל פרק. בצורה כזאת תדעו לחלק את הזמן בכל פרק כדי לדעת כמה דקות להקדיש לכל חלק.

אם יש סוג שאלות שאתם חזקים בהם יותר, כדאי להתחיל מהם ולהשאיר את השאלות בהן אתם יותר מתקשים לסוף, כך אתם מסיימים מהר יותר עם השאלות הקלות ונשאר לכם יותר זמן לשאלות בהן אתם מתקשים וצריכים להקדיש להם יותר תשומת לב. באופן זה קל לנהל את הזמן ולהספיק לענות על כמה שיותר שאלות באופן איכותי. בנוסף בפרק מטלת הכתיבה, חשוב לחלק את הזמן כדי להקדיש זמן – להבנת המטלה, לכתיבת טיוטה או שלד של הרעיון וכמובן להשאיר זמן לכתיבת הגרסה הסופית שתיבדק בסופו של דבר. כאשר מכירים את מבנה הבחינה, מספר השאלות וסוגי השאלות בכל תחום, גם מפלס החרדה והלחץ יורד, מרגישים נינוחים יותר וגם זה תורם לנו להקלה על ניהול הזמן בבחינה.

 

תרגול בבית לפי תנאי הבחינה

לא סתם ישנו ביטוי באנגלית האומר “practice makes perfect”, כשמדובר בבדיקה של מיומנויות וידע, ככל שמתרגלים יותר, מגיעים לתוצאות טובות יותר. עשו לעצמכם תנאים של מבחן כשאתם מתרגלים בבית או עם חברים. פתרו פרק בתחום מסוים וראו מה עזר לכם לנהל את הזמן נכון. האם זה פתירה של השאלות היותר קלות והשארת הקשות יותר לסוף? האם זה להתחיל בחלק מסוים בתוך התחום ולעבור לחלק הבא לפי מידת הקושי? ברגע שנדע זאת מתרגול שעשינו לפני הבחינה יהיה לנו קל יותר לדעת איך לנהל את הזמן בבחינה עצמה.

 

בדיקת זכאות להתאמות

ישנם אנשים הסובלים מהפרעות קשב או קשיי למידה מסוימים אשר יכולים להשפיע על הישגיהם במבחן הפסיכומטרי. לשם כך, ניתנות התאמות גם במבחן הפסיכומטרי כגון הארכת זמן, שימוש במחשב, הקראה וכדומה. על מנת לקבל את ההתאמות יש להכין תיק מסודר ולהגיש אותו למרכז הארצי לבחינות והערכה. ניתן להיכנס לאתר https://znk.co.il של מכללת זינוק ולקבל מידע נוסף על איך להגיש את התיק בצורה נכונה. בנוסף, במכללת זינוק קיימת מחלקה שיכולה לתת סיוע וטיפול בהגשת התיק למרכז הארצי לבחינות והארכה. מכללת זינוק גם מציעה קורסים לנגישים לבחינה שיש להם התאמות ויכולה לסייע בשיטות נוספות לניהול הזמן במהלך הבחינה.

 

לסיכום

הבחינה הפסיכומטרית היא אחת מציוני הדרך במסלול של המעוניינים ללמוד לתואר אקדמאי. מפתח חשוב להצלחה בה היא ניהול הזמן בכל פרק. הכרת כל תחום וסוגי השאלות בו, כמו גם את הזמן המוקצב לכל פרק, הינם כלים חיוניים לניהול נכון של הזמן אשר יוביל להצלחה בבחינה הפסיכומטרית.

מבחן פסיכומטרי

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
החינוך בארה"ב לעמת ישראל

ארצות הברית היא אחד מיעדי הרילוקיישן המועדפים על ישראלים, ובאופן כללי בעולם – ולא קשה להבין מדוע: בתחומים מסוימים האפשרויות הן בלתי מוגבלות, המשכורות גבוהות

קרא עוד »