חיפוש

מה המרכיבים העיקריים שבלעדיהם דוד לא יכול לפעול?

האם אי פעם עצרתם לשאול את עצמכם איך ייתכן שבכל רגע נתון, אפילו בשיא החורף, אנו מרחק לחיצת כפתור אחת והמתנה קלילה ממקלחת חמה ומרגיעה? אם עדיין לא שאלתם את עצמכם את השאלה החשובה הזו, אנו כאן כדי לעזור, התשובה היא דּוּד החימום. בטקסט הקרוב ניגע בחלקיו העיקריים וההכרחיים של הדּוּד על כל סוגיו.

 

אז על מה בעצם מדובר?

כאמור, ייעודי העיקרי של הדּוּד הוא חימום מים. תהליך החימום נעשה על ידי שימוש באנרגיה חשמלית או סולארית (בהתאם לדּוּד). כפי שיפורט בהמשך, המרכיבים ההכרחיים לדוד, בלי קשר איזה סוג הוא, הם מכל המים, מקור החימום הרלוונטי ומערכת הצינורות. מעבר לכך, ניתן להוסיף רכיבים נוספים לשם שיפור ביצועי הדוד או בטיחותו, דוגמת מאיץ חום או שעון דוד.

למידע נוסף אודות דוד החימום, והתייעצות או הזמנה של איש מקצוע לטיפול בתקלה או בהתקנת דוד, היכנסו לאתר של חברת "מים חמים" בכתובת myim.co.il.

 

מרכיבי הדוד העיקריים

כפי שנאמר לפני כן, בקטע הבא נפרט את חלקי הדוד אשר בלעדיהם הוא לא יוכל למלא תפקידו:

מכל המים

כלי אחסון המים המיועדים לחימום. המכל, המעוצב בצורת גליל, צריך להיות עמיד בפני לחץ מים העלול להוביל לפיצוץ, ועל כן עשוי מחומרים חזקים ולפי תקני בטיחות מחמירים. מכל המים עשוי בדרך כלל מפלדה או נירוסטה, ועליו לעבור ביקורת ותחזוקה מדי פעם כדי לוודא שלא הצטברה בו חלודה או קורוזיה ובאופן כללי שהמכל תקין ואין חשש לסדקים.

 

גוף חימום או קולט שמש

החלק בדּוּד אשר אחראי על אספקת האנרגיה הנדרשת לחימום המים. בדּוּדי חשמל ייעשה שימוש בגוף חימום, ובדודי שמש בפאנלים סולאריים לקליטת שמש, אם כי ברוב המקרים דּוּד השמש יכלול גם גוף חימום חשמלי לימים בהם אין מספיק שמש לחימום המים.

גוף החימום הוא למעשה צינורת נחושת קטנה המצויה בדרך כלל בתוך המים המיועדים לחימום, אשר מושחל בתוכה חוט להט. דרך חוט הלהט מוליך החשמל עוברת אל המכל אנרגיה חשמלית שמטרתה לחמם את המים.

קליטת השמש נעשית על ידי פאנליים סולריים מתכתיים ברובם, המעוצבים בצורה מלבנית וממוקמים על גג המבנה כך שיספגו את קרני השמש. האנרגיה הסולארית הנאגרת בקולטי השמש מנותבת את מכל המים על ידי צינור ומחממת את תכולתו.

 

צינורות המים

מערכת ניתוב המים אל מכל הדּוּד ובחזרה אל ברזי המים הביתיים.

 

סיכום

בנוסף, כאשר מדובר בדּוּד שמש, ישנם גם שתי צינורות בין מכל הדּוּד לקולט השמש; הראשון מעביר מים קרים אל קולט השמש, והשני מחזיר אותם אל מכל הדוד לאחר שעברו כבר את תהליך החימום בתוך קולט השמש על ידי האנרגיה הסולארית שנספגה מקרני השמש.

איש באמצע ריתוך חלק

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
מהי עבודתו של אמן החושים?

הופעה של אמן חושים באירועים שונים הפכה לפופולארית בשנים האחרונות וכיום, אמני חושים מוזמנים להופיע בכנסים, באירועים שונים, במסיבות ועוד. אם תהיתם מה כולל תפקידו

קרא עוד »