חיפוש

מה לשאול בעת קניית רכב חדש מהיבואן?

קניית רכב חדש מיבואן פוטרת אתכם מבעיות רבות שעלולות לצוץ כמו רכישת רכב מאדם פרטי. למרות היתרונות הרבים שטמונים ברכישת רכב חדש יש לתת דגש למספר פרטים חשובים אל מול יבואן הרכב שיאפשרו לכם להשיג עסקה מוצלחת. 

על מנת לקבל את הרכב הטוב ביותר עבורכם יש לשאול מספר שאלות במעמד הרכישה שיחשפו בפניכם את כל אותם "מוקשים" שמתחבאים מאחורי עסקת הרכישה שאינם גלויים לכם. הנה הם לפניכם: 

מה כוללת האחריות על הרכב?

אמנם לא מדובר כאן במקרים רבים שהתרחשו בעת הרכישה אבל כן מוכרים מספר מקרים שבהם לקוחות רכשו רכב חדש ומספר שבועות או חודשים ספורים לאחר מכן התגלתה ברכב תקלה מהותית. כך קרה גם לרוי (שם משפחה שמור במערכת) שרכש לפני כחמישה חודשים מאזדה חדשה. במהלך נסיעה שגרתית ברכב, הוא הבחין לפתע שהרכב אינו מגיב ואינו מאיץ בלחיצה על הגז. 

הוא חשד שמדובר בתקלה מהותית בגיר מנוע הרכב והפעיל עורך דין על מנת לבדוק מה עליו לעשות במקרה זה. תקלה זו יכולה להיות דומה לכל תקלה שאמורה להתרחש ברכב חדש במהלך תקופת האחריות שלו – על בעל הרכב להעביר את הרכב לגורם שממנו רכש את הרכב והאחריות על תיקון הרכב אינה חלה עליו. למרות זאת יש להבין שהסיכוי לקבלת רכב חדש אינו גבוה ובמקרים רבים בעלי רכבים נאלצו להסתפק בתיקון התקלה בלבד ולא בהחלפה של הרכב. 

זוהי דוגמה לתקלה מהותית ברכב שאין ספק שמקורה הוא בתקלה בקו הייצור, אך מה אמור לעשות צרכן שרכש רכב וגילה שצמיגי הרכב אינם תקינים? האם גם כאן האחריות היא עליו או על החברה שממנה רכש את הרכב? במקרים רבים הדבר אף עלול להגיע לערכאות משפטיות ובמידה וגיליתם תקלה מסוג זו ההמלצה היא להתייעץ עם בעל מקצוע בתחום.  

רכב קופה

 

האם הרכב כולל הטבות או מתנות?

בשל התחרות הגבוהה בשוק הרכב בארץ, חברות ליסינג פרטי וסוכנויות רכב מספקים לקהל לקוחותיהם הטבות ומתנות על מנת למשוך אותם לביצוע רכישה. ניתן לחלק את סוגי ההטבות הניתנות לצרכנים לפי חלוקה ל- 4: 

  • עסקאות טרייד-אין עם זיכוי במחיר מחירון לרכב ישן
  • עסקאות מימון לרכישת רכב בתנאי ריבית נמוכים או ללא חיוב במקדמה או עד 100% מימון מלא לרכישת הרכב
  • הנחות במזומן
  • אבזור ותוספות לרכב בעת ביצוע עסקת הרכישה

לקוחות רבים מעדיפים לקבל את ההטבות בצורת הנחה במזומן או במתן אבזור ותוספות לרכב בעת ביצוע הרכישה. קיימים עוד מספר דרכים לוודא השגת הנחה ברכישת הרכב, הנה הן לפניכם: 

לא תמיד כדאי ללכת אחרי העדר: שוק הרכבים בישראל הוא שוק קטן יחסית וקיימת נהירה כל פעם מחדש לאחר יציאה של דגם רכב חדש לשוק. לא תמיד הצעקה האחרונה בשוק הרכבים היא גם זו שעדיפה לכם מבחינת הסיכוי לקבלת הנחה. 

במצב שכזה, כאשר יש עודף קונים על דגם רכב פופולארי, המוכרים לא ימהרו לחלק הנחות, הרי קיימים עוד קונים רבים שישמחו לרכוש את הרכב האטרקטיבי בסכום גבוה יותר מכם. על כן בחרו דגם רכב טוב ואיכותי שלא נמצא כרגע בשיא המכירות שלו.

לכו על המכנה המשותף הרחב ביותר: אם ביקשתם לרכוש רכב שמצריך לבצע עבורו הזמנה ייחודית שלא קיימת במחסני חברות הרכב, רוב הסיכויים שהסיכוי לקבלת הנחה על ידם תהיה נמוכה מאוד. 

כאשר יבואני רכב באים למכור את רכביהם, הם יודעים היטב אלו רכבים הם המועדפים ביותר ועל כן מכינים מפרט מוכן מראש של כלי רכב שיודעים שימכרו. משום כך ניתן להבחין בכבישי הארץ בדגמי רכבים בעלי אותם צבעים, עם אותו אבזור ואותם מפרטים. דבר זה הוא אינו מקרי, קיים מלאי מוכן מראש שיבואני הרכב משווקים למכירה מהירה. הסיכוי לקבלת הנחה בסוג רכבים אלו הוא גדול יותר מאשר רכב שמצריך הזמנה מיוחדת.

 

האם קיימים במלאי, רכבים בהנחה מיוחדת?

אולי אתם לא מודעים לכך אך לעתים ניתן למצוא רכבים שנמכרים מראש במחיר נמוך יותר ממחיר השוק. לא, לא מדובר כאן ברכבים פגומים אלא ברכבים כמו רכבי תצוגה שעמדו במרכז האולם לצורך התרשמות מהרכב. חוץ משמירה על הרכבים בתנאי לחות מושלמים, אין כל פגם ברכבים אלו והם מוצעים למכירה במספר אחוזים מתחת למחיר המחירון. 

לא רק זאת אלא שניתן לבקש הנחה נוספת, כזו שניתנת בתקופות מסוימות על ידי יבואני הרכב למועדוני לקוחות. מדובר על הנחות מועדון שמציעות לרוב הנחה ממוצעת של 10% ממחיר הרכב. גם אם אין אתם שייכים למועדון לקוחות כזה או אחר ראוי לנסות ולהתעקש על קבלת הנחה.

 

האם קיימות התעודות הנלוות לרכב?

במעמד רכישת הרכב יש לוודא עוד כמה דברים חשובים לא פחות. האם סיפקו לך את תעודת הביטוח לרכב? תעודה זו אמורה להיות בתוקף בעת מסירת הרכב, זו הסיבה גם מדוע מספר רישוי הרכב אמור להגיע לידיך מספר ימים לפני מסירת הרכב על מנת שניתן יהיה להכין את התעודה. בעת מסירת הרכב יינתן גם אישור מיגון לרכב.

 

האם אתם מספקים ביטוח ברכישת הרכב?

יבואני רכב רבים מספקים כיום גם פוליסות ביטוח לרכב. זה כמו ביטוח בריאות לילד רק לרכב. בדקו האם קיימת פוליסת ביטוח לרכב אך אל תמהרו ללכת על הביטוח הזול ביותר כיוון שדבר זה משפיע במישרין גם על הכיסוי הביטוחי שאתם אמורים לקבל על הרכב כמו: השתתפות עם מוסך הסדר, קבלת רכב חלופי, חלקים שונים ברכב כמו רדיו או שמשה וכו'. 

ההמלצה היא להכין מבעוד מועד אישור על העדר תביעות (אם קיים) במהלך 3 השנים האחרונות, מה שיקצר עבורכם את זמן קבלת הביטוח. 

נסיעה בטוחה!

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
דלת קדמית
איך לתקן דלת כניסה

דלת הכניסה שלנו חשובה לא רק לצורך הפרקטי של להיכנס ולצאת מהבית, מהבניין או מבית העסק שלנו. יש לה גם חשיבות ערכית בהקשר של מה

קרא עוד »
ויאגרה פארם
3 יתרונות בוידיליסטה

וידיליסטה היא תרופה יעילה באופן לא יאומן, בטוחה ונהדרת עבור כל מי שסובל מבעיות מיניות ורוצה להיפטר מהן במהירות ובצורה הטובה ביותר. למי שבאמת אכפת

קרא עוד »