חיפוש

רשלנות רפואית בזריקת אפידורל

הזרקת אפידורל מזוהה באופן כמעט מוחלט עם לידות. רוב היולדות מקבלות זריקה משככת כאבים זו, על מנת להימנע ככל הניתן מהכאבים העצומים שגוררת איתה הלידה. מה קורה כאשר מוסב נזק ליולדת בעקבות אותה הזרקה? מצבים כאלו ייתכנו בתנאים שונים. במקרים בהם יולדת נפגעה כתוצאה מזריקת האפידורל, היא עשויה להיות רשאית להגיש תביעת פיצויים בגין רשלנות רפואית.

 

הזרקת אפידורל בלידה

זריקת אפידורל היא זריקה שמטרתה לשכך כאבים. במהלך הלידה, יולדת יכולה לקבל זריקה זאת, כדי למתן את הכאב ככל הניתן. רוב הלידות במדינת ישראל, מבוצעות באופן סטטיסטי כאשר היולדת נמצאת תחת השפעה של זריקת אפידורל.

זריקת אפידורל יכולה להינתן לכל יולדת שמבקשת. ישנם מקרים גופניים מסוימים, אליהם הרופאים אמורים להיות מודעים, בהם יולדת לא יכולה לקבל אפידורל. במקרים כאלו, קבלת אפידורל תבצע את האפקט ההפוך ותגרום לנזק ליולדת. ייתכן גם נזק לעובר כתוצאה מהזרקת אפידורל למי שאינה יכולה לקבל זריקה זאת.

 

רשלנות רפואית בהזרקת אפידורל

לידה היא אירוע מורכב. נשים שונות חוות תהליכים שונים במהלך הלידה ולפעמים גם לידות שונות. אין ספק כי אפידורל יכול להקל על היולדת במהלך הלידה, שכן מדובר על חומר שממתן כאבים באופן משמעותי, אך כפי שכבר ציינו מקודם, ישנם מקרים בהם אסור לרופא לתת ליולדת אפידורל.

במידה ורופא נתן אפידורל ליולדת שלא לפי הנהלים, הוא ביצע רשלנות רפואית. החוק קובע כי רשלנות רפואית היא כל שגיאה של רופא, שבוצעה תוך כדי נקיטה של פעולה לא סבירה, או אי שימוש באמצעי זהירות. רופא שמזריק אפידורל ליולדת שלא לפי הנהלים, מבצע פעולה לא סבירה ולא זהירה. עורך דין תביעות נזקי גוף יכול לסייע לכם בהגשת תביעה רפואית במקרים כאלו.

 

האטת קצב הלידה עקב מינון אפידורל גבוה

מקרה של רשלנות רפואית עקב הזרקת אפידורל, יכול להתרחש כאשר רופא מזריק מינון גבוה מדי של אפידורל ליולדת. המינון נקבע בין היתר לפי נתונים רפואיים ונותנים גופניים, כמו גובה ומשקל. מינון גבוה של אפידורל יכול להסב נזק ליולדת ולעובר. הימצאות של אפידורל בגופה של היולדת במהלך הלידה, יכולה לגרום להאטת קצב הלידה. קצב איטי מדי מסכן גם את העובר וגם את היולדת בנזק.

 

נזק כתוצאה משילובים מסוכנים

רשלנות רפואית יכולה להגרם גם במידה שרופא הזריק אפידורל ליולדת הנוטלת תרופות מסוימות, שבשילוב עם אפידורל גורמות לתופעות לוואי חמורות בגוף. תרופות אלו יכולות להיות למשל תרופות לדילול דם. הרופא צריך לוודא לפני ההזרקה האם היולדת נוטלת תרופות אלו. אי ווידוא ייחשב לרשלנות רפואית.

 

אי לקיחת מדדים

רופא מחויב לקחת מדדים מסוימים מהיולדת לפני שהוא מזריק לה אפידורל. נזק יכול להיגרם ליולדת עם לחץ דם נמוך שמקבלת זריקת אפידורל. רופא שלא ווידא את מדדיה העדכניים של היולדת והזריק לה אפידורל ובכך הסב לה נזק, ייחשב למי שהתרשל בתפקידו.

עורך דין תביעות נזקי גוף

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
עורך דין פלילי
מתי כדאי לפנות לעו"ד פלילי?

ההחלטה לפנות לעורך דין פלילי היא החלטה קריטית בהליך המשפטי, במיוחד כאשר עומדים בפני אישומים פליליים או חקירות. החלטה זו יכולה להשפיע באופן משמעותי על

קרא עוד »
תביעה משפטית
איך ליישב סכסוכי שכנים?

סכסוכים בין שכנים יכולים להיות מקור ללחץ ותסכול מתמידים. בין אם מדובר במחלוקת על גבולות רכוש, רמות רעש או חיות מחמד, קונפליקטים אלה יכולים להסלים

קרא עוד »