חיפוש

תביעת אובדן כושר עבודה – המדריך המלא

העבודה היא חלק משגרת החיים של כולנו ונועדה לספק לנו פרנסה, שתעזור לנו לשמור על איכות חיים, עבורנו ועבור המשפחה שלנו. לפיכך, כאשר יכולת ההשתכרות שלנו נפגעת, באופן שאינו מאפשר לנו להתפרנס כבעבר, הרי שהדרך לסחרור כלכלי היא קצרה ומהירה. ובדיוק לשם כך, הכנו עבורכם את המדריך המלא לתביעת אובדן כושר עבודה

 

אובדן כושר עבודה – הגדרה

כל עוד לא נולדנו עם כפית זהב בפה או שזכינו בלוטו, הרי שהעבודה היא מרכיב מרכזי בחיינו, כאשר המשכורת החודשית מאפשרת לנו לכלכל את עצמנו ואת משפחתנו ולשמור על איכות חיים גבוהה. במידה ויכולת ההשתכרות שלנו נפגעת, כתוצאה מתאונה או מחלה, הרי שמדובר באובדן כושר עבודה.

המושג אובדן כושר עבודה הוא למעשה מושג ביטוחי, החל על אזרחים ישראלים שמלאו להם 18 שנים, כאשר הכיסויים הביטוחיים השונים נועדו להבטיח למבוטח קצבה או פיצוי עם קרות המקרה הביטוחי, כך שיוכל להמשיך ולפרנס את עצמו ובני משפחתו ולשמור על איכות ושגרת החיים אליה הורגל, לפני קרות המקרה הביטוחי.

 

תביעת אובדן כושר עבודה

את תביעת אובדן כושר עבודה ניתן להגיש כנגד גופים שונים: ביטוח לאומי, קרן הפנסיה או ביטוח מנהלים וחברות הביטוח הפרטיות (באמצעות פוליסת ביטוח חיים, ביטוח תאונות אישיות וביטוחים נוספים).

בעוד שהזכאות לאובדן כושר עבודה מביטוח לאומי קיימת לכל אזרח המשלם דמי ביטוח לאומי, ביטוח אובדן כושר עבודה באמצעות חברה פרטית נועד לתת מענה מקיף ורחב יותר, בהתאם לצרכים האישיים שלכם ולכן, חשוב לוודא עם עורך דין תאונות אישיות או עורך דין המתמחה בתביעות אובדן כושר עבודה, כי אכן קיימת עילת תביעה על פי תנאי הפוליסה.

 

כיצד נקבעים אחוזי אובדן כושר העבודה?

את מידת אובדן כושר העבודה מעריכים באמצעות וועדות רפואיות וגורמי רפואה מומחים, מטעם ביטוח לאומי או חברות הביטוח, אשר יקבעו לכם את אחוזי אובדן כושר העבודה. לרוב, אחוזי אובדן כושר העבודה המזכים בפיצוי או קצבה מתחילים מ – 60% אובדן כושר עבודה.

אחוזי אובדן כושר העבודה יכולים להיקבע באופן זמני, (במקרים בהם האדם נמצא בתהליך שיקומי לדוגמה) או קבוע (מקרים בהם לא קיים טיפול למחלה לדוגמה). במקרה של תביעת אובדן כושר עבודה מול ביטוח לאומי, הקצבה המגיעה לכם היא נגזרת של אחוזי אובדן כושר העבודה שנקבעו, מתוך גובה הקצבה המקסימלי.

 

מה חשיבות של עורך דין אובדן כושר עבודה?

בין אם אתם מתכוונים להגיש את תביעת אובדן כושר העבודה מול ביטוח לאומי ובין אם מול חברות הביטוח הפרטיות, עו"ד אובדן כושר עבודה יוכל לבסס היטב את עילת התביעה, להדריך אתכם בוועדות הרפואיות ולפעול למיצוי מלא של הזכויות והכספים המגיעים לכם.

 

לסיכום

במקרים בהם כושר העבודה שלכם נפגע, ייתכן בהחלט ותוכלו לתבוע את אחד מהגופים הבאים – ביטוח לאומי, קרן הפנסיה או חברות הביטוח ולקבל פיצויים / קצבה בהתאם. על מנת לבחון את זכויותיכם ולמקסם את סיכויי הצלחת התביעה, מומלץ להיעזר בשירותיו של עו"ד אובדן כושר עבודה, אשר יסייע לכם החל מתהליך הגשת התביעה ועד מימוש הזכאות.

תביעת אובדן כושר עבודה

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
עורך דין פלילי
מתי כדאי לפנות לעו"ד פלילי?

ההחלטה לפנות לעורך דין פלילי היא החלטה קריטית בהליך המשפטי, במיוחד כאשר עומדים בפני אישומים פליליים או חקירות. החלטה זו יכולה להשפיע באופן משמעותי על

קרא עוד »
תביעה משפטית
איך ליישב סכסוכי שכנים?

סכסוכים בין שכנים יכולים להיות מקור ללחץ ותסכול מתמידים. בין אם מדובר במחלוקת על גבולות רכוש, רמות רעש או חיות מחמד, קונפליקטים אלה יכולים להסלים

קרא עוד »