חיפוש

תפקידו של עורך דין תעבורה

הרכבים וכלי התעבורה השונים משמשים אותנו באופן שוטף ויומיומי בשגרת החיים שלנו.  יחד עם השימוש הנרחב מתרחשות גם לא מעט עבירות תנועה, הנחלקות למקרים שונים, דינים וסעיפים רבים, המאוגדים יחדיו תחת תחום התעבורה. עבירות אלו נידונות בבית המשפט לתעבורה, וזה בדיוק הזמן להכיר את תפקידו של עורך דין תעבורה וכיצד הוא יכול לסייע לנו

 

מהן עבירות תעבורה?

חוקי התנועה בישראל מוסדרים תחת תקנות התעבורה ובפקודת התעבורה, כאשר עבירות התעבורה השונות נידונות בבית המשפט לתעבורה, אשר קיימת לו הסמכות לנהל הליכים זהים להליכים פליליים. במסגרת דיני התעבורה קיימים לא מעט דינים וסעיפים, אשר עבירה עליהן מהווה עבירת תעבורה ויכולה לגרור בעקבותיה קנסות, שלילת רישיון ואף עונשי מאסר.

עבירות התעבורה מתחלקות לעבירות תנועה קלות ועבירות תנועה חמורות, העשויות לסכן חיים, כאשר בין עבירות התעבורה הנפוצות ביותר נמצאים המקרים: נסיעה ללא מלווה (במקרה של נהג חדש), נהיגה בשכרות / תחת השפעת חומרים מסכנים, נהיגה ללא רישיון, נהיגה במהירות מופרזת, שימוש בטלפון הנייד בזמן נהיגה ועוד.

 

מהו תפקידו של עורך דין תעבורה?

במקרה של עבירות תעבורה או תאונות דרכים, חשוב לפנות לשירותיו של עורך דין למקרה של תאונת דרכים, בעל מומחיות לדיני תעבורה. עורך דין תעבורה הוא עורך דין המתמחה בדיני התעבורה השונים ויכול לתת לכם מענה במגוון נושאים תעבורתיים, החל משלבי הייעוץ לפני חקירה, דרך עריכת סיכויים וסיכונים משפטיים ועד זיכוי מוחלט או הקלה בענישה.

 

חשיבותו של עורך דין תעבורה

שירותיו המקצועיים של עורך דין התעבורה, יכולים להיות נקודת ההבדל בין זיכוי מוחלט או ענישה מקלה, היכולה להסתכם בנקודות ו/או קנסות, לבין ענישה מחמירה, דוגמת שלילת רישיון הנהיגה ואף עונשי מאסר בפועל.

הבקיאות של עורך הדין בדיני התעבורה, יחד עם הניסיון שהוא צבר בתחום, מקנים לו את הידע והיכולת להצביע על מחדלים אפשריים ולהפריך ראיות מסוימות מטעם התביעה, כך שייצוג משפטי מטעם עורך דין תעבורה הוא בהחלט לא בגדר המלצה בלבד.

 

האם נאשם בעבירת תעבורה יכול לייצג את עצמו?

התשובה היא בהחלט כן, אך הדבר כלל לא מומלץ (בלשון המעטה), הן עבור נהגים נורמטיביים המאמינים בצדקתם ועל אחת כמה וכמה עבור נהגים המואשמים בעבירות תעבורה חמורות, כאשר במרבית המקרים, ייצוג עצמאי וללא הבנה והיכרות מעמיקה עם דיני התעבורה, עלול להביא להתמודדות לא מוצלחת עם בית המשפט לתעבורה ולעיתים אף ענישה מחמירה יותר.

 

לסיכום

הענישה בגין עבירות התעבורה השונות יכולה לנוע בין ענישה מקלה ועד ענישה מחמירה, היכולה להגיע לעונשי מאסר בפועל. בכדי להגדיל את סיכויי ההצלחה שלכם בתיק, חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין תעבורה מקצועי, אשר יסייע לכם במסגרת תפקידו בשלבי  הייעוץ המקדים, דרך מציאת נקודות התורפה בתיק ועד זיכוי מוחלט או הקלה בענישה.

עורך דין לתעבורה

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא
עורך דין פלילי
מתי כדאי לפנות לעו"ד פלילי?

ההחלטה לפנות לעורך דין פלילי היא החלטה קריטית בהליך המשפטי, במיוחד כאשר עומדים בפני אישומים פליליים או חקירות. החלטה זו יכולה להשפיע באופן משמעותי על

קרא עוד »
תביעה משפטית
איך ליישב סכסוכי שכנים?

סכסוכים בין שכנים יכולים להיות מקור ללחץ ותסכול מתמידים. בין אם מדובר במחלוקת על גבולות רכוש, רמות רעש או חיות מחמד, קונפליקטים אלה יכולים להסלים

קרא עוד »