חיפוש

השוואת ביטוח רכב – כיצד לעשות זאת נכון?

לא רבים לוקחים זאת בחשבון, אבל ביטוח רכב הוא מרכיב משמעותי בעלויות הכרוכות בתחזוקת רכב ממש כמו דלק, מבחן שנתי וטיפולים שוטפים. לכן, כאשר עושים ביטוח רכב (בעיקר כאשר מדובר ברכב יד שנייה שמצריך עלויות רבות) חובה לעשות השוואה בין חברות הביטוח השונות.

השוואת ביטוח רכב אינה מותרות אלא חובה אמיתית הודות לאפשרות לחסוך אלפי שקלים בשנה. לפניכם כל הטיפים שיעזרו לכם לדעת מה לשאול, מה לחפש ואיך להוזיל את ביטוח הרכב שלכם באופן משמעותי.

 

השוואת מחירים

אמנם ביטוח רכב הוא בסופו של דבר הוצאה כלכלית, אבל אין להסתכל רק על השורה הכלכלית התחתונה. יש כמובן להשוות את המחירים בין חברות הביטוח השונות, אבל לזכור תמיד שהמחיר הוא רק פרמטר אחד מבין פרמטרים שונים.

 

לחיצת יד משא ומתן

 

משא ומתן

לאחר קבלת הצעת המחיר מכמה חברות ביטוח (ראו הסעיף הקודם) חשוב גם להתמקח על המחיר. ברוב המקרים חברות הביטוח ישמחו ללכת לקראתם במידה וגיליון התביעות שלכם נקי, כלומר לא תבעתם את ביטוח הרכב ב-3 השנים האחרונות. לכן, כדאי להצטייד מראש בטופס המוכיח העדר תביעות ולצאת לדרך. ובינינו – מה אכפת לכם לנסות? מקסימום תרוויחו.

 

חבילה מותאמת אישית

בחלק מחברות הביטוח תוכלו לקבל חבילת ביטוח שמותאמת לצרכים שלכם באופן כמעט אישי, למשל ביטוח לנשים, ביטוח לנהגים מבוגרים/צעירים, ביטוח לנהגים זהירים, ביטוח לבעלי קילומטראז' נמוך ואפילו ביטוח לשומרי שבת. גם כאן – אם לא תבקשו לא תקבלו אז שווה לנסות.

 

סעיף השתתפות עצמית

מדובר בסעיף מבלבל במיוחד כי רבים יוצאים מנקודת ההנחה ש"לי זה לא יקרה", כך שהם מתפשרים על אחוזים גבוהים של השתתפות עצמית. המשמעות היא שבמקרה הצורך (גניבה, תאונה וכו') אתם תדרשו להוציא מכסכם סכומים גבוהים וחבל…

 

הפנייה למוסך הסדר

אמנם למוסכי הסדר אין מוניטין טוב אבל זו טעות מסיבה אחת- לרוב מדובר במוסכים שמתמחים בטיפול בסוג הרכב שלכם והם צברו ניסיון רב בתחום. בפוליסות ביטוח שונות טיפול במוסכי הסדר לרוב מבטל את ההשתתפות העצמית (ראו סעיף קודם) או מפחית אותה משמעותית, כך שאין סיבה לוותר עליהם.

 

מספר הנהגים ברכב

לא רבים יודעים אבל מספר הנהגים ברכב שלכם, גילם ושנות הוותק התחבורתי שלהם (מספר השנים שיש להם רישיון נהיגה) משפיעים על מחיר ביטוח הרכב. אם אתם הנהגים העיקריים ברכב – מומלץ שתבטחו את עצמכם בלבד ובמידת הצורך תוסיפו נהגים אחרים. זה ייצא לכם הרבה יותר זול.

רכב חברה

אם בן/בת זוגכם נוהג ברכב שקיבל ממקום עבודתו (למשל באמצעות ליסינג) – כדאי לציין זאת בזמן השוואת ביטוח הרכב. יש חברות שמעניקות הנחה בביטוח המקיף לרכב שנחשב כ"רכב שני", כך שגם כאן שווה לבדוק.

 

תוספות מיותרות

בהשוואה בין הפוליסות השונות לביטוח הרכב חשוב לוודא שלא הכניסו לכם תוספות מיותרות, למשל תשלום עבור שירותים שאין סיכוי שתזדקקו להם כמו תוספת תשלום על רדיו באוטו, תיקון תקר, הזמנת מונית ממקום התקלה ועוד.

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא