חיפוש

מה חשוב לוודא לפני שעושים ביטוח דירה

ביתו של אדם הוא מבצרו, כך אומר הפתגם העתיק. ברובו הוא צודק, אך גם המבצר הזה אינו תמיד חסין לכל. לא חסרות סכנות שיכולות לגרום לנזק רציני לביתנו, ואף לגרום לפציעה או למוות לשוהים בו. בעקבות זאת הוקמו אפיקי ביטוח רבים ומגוונים בימינו על מנת לוודא שבמקרה וקורה אסון, אנחנו והרכוש שלנו מכוסים. הנה כמה דברים שחשוב לדעת לפני שעושים ביטוח לדירה.

 

מהו ביטוח דירה ולמה הוא חשוב?

ביטוח דירה הוא ביטוח שמאפשר לנו לקבל החזרים כספיים מחברות ביטוח במידה וקורה אסון, על ידי תשלום חודשי לאותה חברה. ישנם מספר סוגים של ביטוחי דירה. ביטוח מבנה מכסה אותנו במקרה ונגרם נזק למבנה עצמו, ביטוח תכולה מכסה במצב שבו נגרם נזק לרכוש, וביטוח צד ג' מכסה מצב בו מישהו חלילה נפצע בשטח ביתנו.

ביטוח דירה הוא חשוב ביותר, שכן לא ניתן לדעת מתי יקרה אסון כזה או אחר למקום מגורינו. במצב כזה, ללא ביטוח היינו צריכים לשלם סכומי עתק שלא תמיד זמינים לנו. לכן, חשוב תמיד להיות מכוסים על ידו.

 

לוודא שמכוסים התרחישים החשובים

במסגרת פוליסת הביטוח ניתן לבחור מספר מקרים שונים אותם אנחנו מעוניינים לכסות. ניתן לבחור למשל ביטוח במקרה של שריפה, שוד, מכת ברק, שיטפונות, רעידת אדמה, וכיוצא בזה. חשוב לשים לב שהפוליסה שלנו מכסה מקרים שהם אכן רלוונטיים לנו ולא לשלם סתם על ביטוחים לא נפוצים; יש הרבה היגיון בלשלם על ביטוח במקרה של שריפה, אך פחות היגיון בלשלם על ביטוח מפני הוריקן.

 

הרחבות נדרשות

כמו כל חוזה שחותמים עליו, גם במקרה של חתימה על פוליסת ביטוח חשוב לוודא שההרחבות החשובות כלולות בפנים. ביטוח צד שלישי למשל לא בהכרח חייב להיות כלול, אך מאוד מומלץ שהוא כן יהיה. במידה ולא, בעל הדירה עלול להיתבע על ידי אדם שנפצע בתחומי דירתו. לא תמיד מספיקה פוליסה בסיסית שכוללת רק ביטוח של נזק למבנה או לרכוש.

 

השוואת מחירים

ישנה תחרות גדולה מאוד בתחום הביטוחים באופן כללי. חברות הביטוח הציפו את השוק, וניתן להתמקח איתן על תנאי הפוליסה. חשוב לבצע השוואת מחירים מראש בין הפוליסות של החברות השונות כדי לוודא שלא משלמים סכומים גבוהים שלא לצורך, ובמידה וכן לנסות להתמקח עליהם.

 

דרישות של חברת הביטוח

לעתים חברות ביטוח מסוימות ידרשו להתקין במסגרת הפוליסה התקנים ספציפיים כתנאי לה. דברים כמו שערי ברזל או דלתות מפלדה יכולים לעלות הרבה כסף, לכן חשוב לשקלל אותם בחישוב הסופי של העלות של הפוליסה.

 

לסיכום

בסופו של דבר מה שהכי חשוב במקרה של ביטוח דירה הוא סקר שוק מקדים יעיל. אם בודקים מראש מה מומלץ לבטח ומה המחירים שהחברות השונות מציעות, ניתן להבין די בקלות איזו פוליסה מתאימה לכם ואיזו לא.

דירה מבוטחת

 

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא