חיפוש

עבודה עם חטיפי אילוף

כשאתם נמצאים בתהליך אילוף מול הכלב שלכם, חשוב לבחור בפרס הנכון, שהכלב שלכם יהיה מוכן לעבוד עבורו. יש בזה היגיון – כשאנחנו הולכים לעבוד אנחנו מצפים לקבל שכר מתאים כתגמול, ועל כן זה רק טבעי שנעניק גם לכלב שלנו חיזוק חיובי עבור העבודה הטובה שהוא עושה.

חטיפי אילוף הם כלי בתוך ארגז הכלים שלנו בתהליכי האילוף, אבל יש דרך נכונה לעבוד איתם. במדריך זה תמצאו את כל מה שצריך לדעת על עבודה עם חטיפי אילוף.

 

האם תמיד יהיה צורך בשימוש בחטיפים?

במהלך תהליך האילוף התשובה לכך היא כן. בתהליך זה תיאלצו להמשיך לתת חטיפים כחיזוק חיובי להתנהגות של הכלב. אבל ככל שהזמן יעבור אתם תוכלו להשתמש בהם בתדירות נמוכה יותר מאשר בהתחלה.

שאלה זו מובנת מאחר ואתם בטח לא רוצים להסתמך על זה שהכלב יקשיב לכם רק אם הם מריחים שיש לכם חטיף בכיס. אבל רק בגלל שאתם מתחילים עם חטיפי אילוף לא אומר שלנצח תזדקקו להם. לשאלות נוספות על תהליכי אילוף כלב מוזמנים להיכנס לאתר https://leaderdogs.co.il.

 

מדוע כדאי להשתמש בחטיפי אילוף במהלך אימונים?

בעלי כלבים רבים רוצים להחזיק באמונה שהכלב האהוב שלהם יהיה מוכן לעבוד עבורם ולציית להם רק בגלל שזה משמח אותם והכלב רוצה בטובתם. למרות שכלבים אכן אוהבים לקבל אישור ומילה טובה מבעליהם- לקבל אוכל זה משמח יותר. תחשבו על זה ככה- עם כמה שאתם אוהבים ללכת לעבודה ולקבל שבחים על הפרוייקט האחרון שהרמתם- לקבל בונוס כספי תמיד ישמח אתכם קצת יותר…

מזון הוא אכן גורם מחזק בזמן אילוף. חיזוק חיובי מסוג זה מעודד את הכלב לבצע את הפעולה שחיזקתם לעיתים קרובות יותר. אם הם מקבלים על כך גמול- הם ירצו להמשיך לעשות את זה, וככל שיעבור הזמן הם יתרגלו להתנהגות הזאת וכבר לא יזדקקו לחטיף.

סיבה טובה נוספת מדוע מומלץ להשתמש בחטיפי אילוף היא שמדובר בפעולה פשוטה שלא מצריכה מאיתנו מאמץ רב מדי. כל מה שצריך לעשות הוא לתת לכלב את החטיף ברגע שהוא עשה את מה שרצינו ממנו. יש כמובן שיטות אילוף נוספות וחיזוקים חיוביים אחרים- אבל חטיף זה קל ופשוט במיוחד.

 

כיצד לבחור את חטיף האילוף הנכון?

בסוף מה שחשוב לכם הוא שהכלב יאהב את החטיף וירצה לקבל אותו- כי ככה האילוף יעבוד. על כן הכלב שלכם הוא למעשה זה שיחליט עם החטיף אילוף שבחרתם הוא נכון. יש כלבים שאוהבים חטיפים קראנצ'יים, כאלה שאוהבים חטיפים רכים יותר, כאלה שיעדיפו חטיפי בשר וכאלה שבכלל ירצו גזר.

מומלץ להציע לכלב שלכם מספר אפשרויות מבין החטיפים השונים ונסו לבדוק מאיזה חטיף הכלב שלכם מתלהב באופן מיוחד. כך תוכלו להבטיח תהליך אילוף מהיר ומשמעותי יותר!

חטיפי אימון

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא