חיפוש

איך תדעו שהצוות הרפואי לא מטפל בכם כראוי?

רבים מהעוברים טיפול רפואי לא באמת יודעים להעריך מהו טיפול רפואי איכותי ומקצועי. כשמדובר על טיפולים מורכבים, המידע המצוי בידי כל אדם מן השורה שאינו בקיא בתחום, לוקה בחסר. איזה נורות אזהרה יוכלו לסייע לכם לזהות אם הטיפול הרפואי אותו אתם מקבלים איננו טיפול רפואי ראוי והאם נעשו בו טעויות? על כך במאמר שלפניכם. 

 

הכנה מתאימה לטיפול רפואי

טיפול רפואי טומן בחובו פערי מידע משמעותיים בין המטפל לבין המטופל. רפואה הינה מקצוע מורכב ולא בכדי, שכן רוב העוסקים בו הם בעלי מומחיות ומקצועיות רבה. יחד עם זאת, אנשי הרפואה צריכים להנגיש לכם את המידע הרחב ביותר שניתן אודות הטיפול הרפואי לקראתו אתם הולכים.

ככל שאתם מרגישים שלא ברור לכם מספיק בפני איזה הליך אתם עומדים, מהם שלביו, כיצד תתאוששו ממנו ומהם הסיכונים הצפויים ממנו – תדעו שהצוות המטפל לא מבצע את מלאכתו נאמנה, ואל תהססו להמשיך ולשאול. אם אתם חושבים שנעשה לכם עוול, תוכלו לפנות לייצוג עו"ד רשלנות רפואית כדוגמת  פייל ושות- משרד עו"ד.

 

הריון ולידה

בשלבי ההיריון השונים יש לבצע בדיקות מקיפות על מנת להבטיח את תקינות ההיריון ולהעריך כל העת את מצבו הרפואי של העובר שהאישה נושאת. בחלק מהמקרים, לאחר הלידה מתגלות בעיות רפואיות אצל העובר, שניתן היה לגלות בביצוע בדיקות מתאימות המבוצעות בדרך כלל במהלך ההיריון. אם אכן קורה דבר כזה, יתכן שמדובר על רשלנות רפואית בטיפול.

 

רשלנות בניתוח

החוויה של מעבר ניתוח היא חוויה קשה עבור כל מטופל. בוודאי כאשר מדובר בניתוח מורכב שנועד לפתור בעיה אקוטית בגופכם. לפני הניתוח, הצוות הרפואי אמור להביא לידיעתכם מהם הסיכונים והסיכויים להחלמה בעקבות הניתוח, ומהן תופעות הלוואי השגורות בניתוחים מאותו סוג. ככל שאין התאמה בין מה שאתם חווים לאחר הניתוח לבין ההכנה שניתנה לכם עבורו – יתכן וזהו מקרה של רשלנות רפואית.

 

רשלנות בטיפולים אסתטיים

טיפולים אסתטיים מורכבים נעשים היום על ידי רופאים מומחים בתחום. גם כאן, למרבה הצער אתם חשופים לסיכונים משמעותיים לתופעות לוואי שונות, כמו גם לדחיית השינויים אותם ביצעו בגופכם. חשוב לבחון האם לאחר הטיפול מתגלות תופעות אשר הוזכרו כאפשריות לפני הטיפול ומהי עוצמתן. ככל שיש חריגה מאלה, יש מצב שזוהי רשלנות רפואית שניתן לתבוע פיצוי בגינה.

 

מעקב אחר טיפול רפואי

שלב המעקב לאחר טיפול רפואי הוא שלב מורכב יותר לאיתור רשלנות רפואית. זאת מכיוון שבשלב זה אתם עסוקים בהחלמה ולא תמיד עוקבים אחר אופן ההתנהלות הנכון של הצוות הרפואי. יתכן ובמהלך ההחלמה נגרם נזק כלשהו שלא היה צפוי קודם לכן, וניתן היה למנוע אותו באמצעות מעקב קבוע ונכון אחר קצב התקדמות ההחלמה. כדאי להיות עם היד על הדופק ולשאול על התקדמות כל שלב בהחלמה.

הצוות הרפואי אינו מטפל

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא