חיפוש

חשיבות הסכמי ממון בנישואין

הסכמי ממון לפני נישואין, מיסוד הקשר או מעבר לסטטוס של ידועים בציבור, הופכים להיות יותר ויותר נפוצים בשנים האחרונות. לא תמיד קל לחשוב על עריכה וחתימה על הסכם ממון בדיוק לפני אחד הרגעים הכי מאושרים וחשובים בחיים שלכם – מיסוד הקשר והחתונה. יחד עם זאת עריכת הסכם ממון טוב והוגן אצל איש או אשת מקצוע יכולים להציל אתכם בעתיד.

אז אם החלטתם להתחתן או אפילו רק לעבור לגור יחד – קודם כל מזל טוב! חתונה היא רגע מאד מאושר בחיים של כל אדם. אנשים שמחליטים להתחתן בדרך כלל נמצאים ברגע מאד משמח בחיים שלהם ומרגישים שהם מצאו בית. לרוב הם גם נמצאים בשלב מרגש בו הם החליטו לבנות יחד בית ולהמשיך לשלב הבא בחיים. אך לצד ההתרגשות וההתלהבות חשוב להבין שנישואין זה גם הסכם כלכלי.

אז למה כל כך חשוב לערוך הסכם ממון לפני נישואין? למי זה מתאים? באיזה מצבים הסכם ממון הוא ממש קריטי? וכיצד ניתן לעשות זאת בצורה הטובה ביותר? מדריך מיוחד עם כל התשובות לשאלות הלא פשוטות.

 

למה חשוב לערוך הסכם ממון?

נישואין הם עסק כלכלי לכל דבר ועניין. נכון כשאנחנו מתחתנים קשה לנו לחשוב על נישואין כ״עסק״ אך למעשה מדובר במהלך בעל חשיבות כלכלית ופיננסית עצומה. המעבר בין ניהול כלכלי אינדיבידואלי לחיים כלכלים משותפים אינו מעבר קל לעיתים. כל אחד מבני הזוג מגיע עם רקע כלכלי שונה וגם יכולת השתכרות אחרת, אך הם מקימים יחד בית ומשק כלכלי משותף וחשוב לדעת איך להתייחס לענייו מבחינה כלכלית. בשל מורכבות הדברים וריבוי הסעיפים חשוב מאד לשכור את שירותיו של עורך דין או עורכת דין מומחים לתחום. תוכלו למצוא בלינק הבא פרטים נוספים על עורכי דין מצוינים המתמחים בנושא https://www.helenasimhi.co.il/

 

הסכם נישואין חשוב גם למהלך הנישואין עצמם

עריכה וחתימה על הסכם ממון מאפשרים לבני הזוג שיח פתוח על כסף, נכסים וניהול כלכלי משותף. בנוסף מאד יכול להיות שהיחס של בני הזוג כלפי כסף אינו זהה. חשוב לדעת שסוגיות כגון במה להשקיע, כמה לעבוד מול כמה להיות בבית עם הילדים ועוד, תופסות גם ממד כלכלי מורכב. הסכם ממון ידרוש מבני הזוג לתת דעתם בנושאים האלה לפני הכניסה לנישואין. עורך דין טוב יידע כיצד לערוך הסכם מצוין וגם לשאול את השאלות המתאימות.

 

הגנה על הנכסים

במידה ונכנסתם לקשר עם ירושה לא קטנה, או הון שצברתם לפני תחילת הקשר ואתם מעוניינים למסד את הקשר חשוב מאד שתפעלו על מנת לחתום על הסכם ממון. אם לא תעשו כן אתם יכולים למצוא את עצמכם בעתיד מפסידים חלקים גדולים מהרכוש שלכם. חשוב לדעת שבהעדר הסכם ממון החוק יוצר שוויון בנכסים של בני הזוג. בהעדר הסכם ממון, לפי החוק יבש, מתחלקים שני הצדדים חצי חצי בכל נכסים, גם אלו שנצברו לפני הנישואין.

 

הגנה על היחסים

כולנו רוצים להאמין ברעיון ״הם חיו ביחד לנצח נצחים״ אך המציאות מוכיחה שגירושין זה עניין די נפוץ, בעיקר בשנים האחרונות. לפעמים כשיחסים מסתיימים מדובר בתהליך ארוך, מורכב ועצוב. גם אם הדבר הכי נכון הוא לפרק את הבית, זה לא תמיד קל. פירוק החבילה לוקח זמן רב ומלווה בהרבה כאב. תפקידו של הסכם ממון הוא גם להגן עליכם מפני ריבים ממושכים ושעות על גבי שעות בבית המשפט. כך תחסכו כסף רב על עורכי דין ולא פחות חשוב הרבה עוגמת נפש. גירושין פשוטים יותר משמעם שלשני הצדדים קל יותר.

כך הם יכולים להתחיל את השלב הבא של החיים שלהם במהירות וללא הסחבויות חוזרות ונשנות אל בית המשפט. לנבור ארוכות בתוך הקשר ולהכנס לקונפליקטים הנמשכים חודשים או אפילו שנים לא מיטיבים עם אף אחד מהצדדים. הסכם ממון טוב יגן עליכם מפני גירושין מכוערים ויאפשר לדברים להעשות בצורה פשוטה וברורה יותר. כך יש סיכוי שתוכלו להיפרד יפה, בחברות ובנועם. דבר זה חשוב לאין שיעור כשיש ילדים בתמונה. לפיכך החשיבה על העתיד, הינה חשיבה אחראית השואפת להגן על בני הזוג והילדים במקרה של פרידה.

 

מתי הסכם ממון חשוב במיוחד?

באופן עקרוני הסכם ממון מומלץ לכל גבר או אישה המחליטים להתחתן או אפילו לעבור לגור יחד. ישנם מקרים בהם הסכם ממון הוא בגדר הכרח בגלל הסיבות שציינו לעיל.

באיזה מקרים חשוב לשים לב במיוחד ולהתעקש על הסכם ממון?

חוסר שוויון בין הנכסים

אתם אתם נכנסים ליחסים עם נכסים אשר קיבלתם בירושה או צברתם לפני הנישואין חשוב שתעשו הסכם. גם אם יש לאחד מבני הזוג רק דירה אחת חשוב להגן עליה, אחרת אתם עלולים למצוא את עצמכם אחרי גירושים כשהפסדתם את מחצית הדירה הזו וזאת ללא קשר לאורך הנישואין.

נישואים שניים

כשמדובר בנישואין שניים יש סיכוי גדול שהגעתם למעמד עם נכסים או לפחות נכס אחד. במקרה הזה חשוב במיוחד להגן על הנכסים בעיקר במקרה בו יש ילדים מהנישואין הראשונים. הסכם ממון יגן על הזכויות שלהם בנכסים השונים שנצברו טרם החתונה השנייה.

 

מה קורה במצב של ידועים בציבור?

חשוב מאד לדעת שגם אם אתם לא מתחתנים באופן רשמי אבל אתם חיים יחד וחולקים בית, אתם נחשבים בפני החוק כנשואים בעיקר בפן הכלכלי. לכן גם במצב כזה חשוב לערוך הסכם ממון מפורט וטוב שיוכל להגן עליכם בעתיד.

אז אם אתם מתחתנים או ממסדים את הקשר בצורה אחרת, שיקלו בכובד ראש לעשות הסכם ממון. הדבר חשוב לאין שיעור במקרה של פרידה ויעזור לכם לחיות חיים מאוזנים ושקטים. ערכו הסכם ממון אצל עורך דין מומחה לתחום ברצינות, בצורה מקיפה ובתקווה שלעולם לא תצטרכו להשתמש בו.

הסכמי ממון ממון

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא