חיפוש

חדלות פירעון ושיקום כלכלי – מה תפקידם של עורכי דין בנושא?

המציאות הכלכלית בה אנו חיים מאתגרת ממילא, גם מבלי שנצטרך להוסיף לכך חובות כספיים שיש לנו כלפי אחרים או שיש לאחרים כלפינו.

מעבר לפן הכלכלי, מצב בו אנו חייבים כסף לאחרים יכול להשפיע גם על הבריאות והתפקוד היום יומי שלנו.

האם וכיצד מתקשרים עורכי הדין לנושא זה?

 

אתגרים כלכליים במציאות המודרנית

כאנשים החיים בישראל, רובנו מכירים את המציאות הכלכלית המאתגרת בה אנו חיים, מציאות אשר מביאה אנשים ועסקים רבים לקחת הלוואות בתנאים שונים, בין אם בחרו בדרך פעולה זו כדרך חיים, ובין אם מחוסר ברירה.

כאשר להלוואות וחובות אלו נוספת התנהלות כלכלית לא נבונה, הרי שהדרך לסחרור כלכלי הופכת למהירה ובטוחה. מעבר לחוסר הנעימות שבהיקלעות למצב כזה בו אנחנו חייבים כספים לאנשים רבים ואין לנו כיצד להחזיר, מצב זה עלול גם להשפיע על בריאותנו ולהציף תחושות ייאוש, תסכול, מתח ולחץ, היכולות לגרום לאדם החייב להרגיש כי אין אור בקצה המנהרה.

 

הסתבכות כלכלית

במצב בו האדם אינו מסוגל לעמוד בהוצאות והחובות שצבר, והנושים מסרבים להגיע עמו להסדרי חוב שונים ומגוונים, חוק בזמנו המחוקק את חוק פשיטת הרגל, אשר עם השנים השתכלל והתפתח בתוך מסגרת מחמירה וקפדנית, שהשאירה את שני הצדדים, החייבים והנושים, תחת בלבול רב וחוסר וודאות.

בנוסף למצב זה של חוסר וודאות, פעמים רבות התברר כי הליך פשיטת הרגל לא היטיב עם אף אחד מהצדדים, כאשר הצד החייב נשאר מסובך כלכלית, והצד השני נשאר פעמים רבות עם חלק מזערי מהחוב ובחלק מהמקרים אף ללא קבלת הכספים בכלל. מתוך הבנה כי הסתבכות כלכלית כזאת, הנגרמת לרוב עקב שורה של טעויות שנעשו בתום לב, גורמת למעשה לאסון כלכלי, חשב המחוקק על פיתרון מתקדם, שייטיב עם שני הצדדים.

 

חדלות פירעון- מהסתבכות לשיקום

כאשר האדם אינו יכול לשלם את חובותיו ו/או במקרה בו סכום החובות המצטבר עולה על שווי נכסיו, הוא יכול להגיש בקשה לפתיחת בקשת חדלות פירעון. מנגד, גם הנושה יכול לפתוח בקשה כזו כנגד החייב.

הליך זה יתקבל כאשר יתברר כי ההתנהלות הכלכלית הלקויה נבעה מטעויות או מכורח הנסיבות- פיטורין, מחלה וכדומה. העיקרון העומד מאחורי הליך זה הוא הרצון להביא לשיקומו הכלכלי של החייב ואף להסדיר בצורה הוגנת ורציונאלית את סכומי הכסף שהוא חייב, גם אם לא בצורה מלאה.

 

תפקידם של עורכי הדין

בכדי להגיש בקשת חדלות פירעון, עלינו לבחון את המקרה לאשורו ולאתר כל מידע נוסף על חדלות פירעון ושיקום כלכלי. חשוב לדעת, כי בקשה שאינה מוגשת באופן הנכון ו/או מסמכים חסרים, עלולים להוביל לדחיית הבקשה.

מעורבות עורכי דין חייבת לבוא לידי ביטוי בתהליך זה, כאשר מגיש הבקשה לפתיחת התהליך צריך לצרף מסמכים ותצהירים שנוסחו על ידי עורכי דין. אך מעבר לעניין טכני זה, הליך חדלות פירעון הוא ארוך ומורכב, ובכדי למקסם את זכויותיכם מומלץ להיעזר בליווי משפטי אמין ומקצועי.

 

משקל

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא