חיפוש

חוויתם הטרדה בעבודה? הנה מה שאתם צריכים לעשות

מקום העבודה שלנו הוא בעל חשיבות רבה עבורנו. הרוב המוחלט של העובדים מבלים חלק משמעותי מהשגרה היומית שלהם במקום העבודה – עם עובדים אחרים, בחללים מסוימים ובפעילות מקצועית כלשהי.

לכן, לא פחות מאופי העבודה והסיפוק שהיא מסבה, חשוב שנהנה ונרגיש בטוחים במקום העבודה שלנו. לצערנו, ישנם מקרים לא מועטים בהם עובדת או עובד חווים הטרדה במקום עבודתם. הנה מה שאתם צריכים לעשות אם חוויתם הטרדה כזאת.

 

הטרדה במקום העבודה

הטרדה במקום העבודה היא מצב בו עובד מסוים במקום העבודה שלכם מבצע פעולה כלשהי, העונה להגדרה של החוק ונחשבת להטרדה.

בין היתר, הטרדה יכולה להיחשב כהצעות מיניות חוזרות ונשנות, סחיטה באיומים, אמירות משפילות ומבזות בעלות אופי מיני, הערות מיניות שחוזרות על עצמן שוב ושוב וכן הפצה של תמונות, סרטונים או קטעי שמע בעלי אופי מיני ללא הסכמה. עורך דין דיני עבודה יוכל לסייע לכם בהבנה האם חוויתם הטרדה בעבודה, מבחינה משפטית.

 

עלול לקרות לכל אחד

הטרדה במקום העבודה היא חוויה לא נעימה, לכל הדעות. במקרים רבים, ההטרדה מגיעה ממקום לא צפוי ומעובדים שאנחנו מכירים ונמצאים ביחסים טובים איתם. חשוב להבין שהטרדה עשויה לקרות לכל עובד – גבר או אישה, כשזהות המטריד יכולה להיות מגוונת גם כן.

 

אחראי למניעת הטרדה מינית במקום העבודה

כל מעסיק במקום עבודה עם עובדים שכירים, צריך למנות אחראי למניעת הטרדה מינית במקום העבודה. אם עברתם הטרדה מינית במקום העבודה שלכם, אתם יכולים לפנות אל גורם זה ולהתלונן בפניו, על מנת שהאחרון יערוך ברור ויגיש מסקנות למעסיק.

 

הגשת תלונה

הטרדה מינית היא לא רק אירוע נעים, אלא אירוע משפטי הנחשב לעבירה פלילית. לכן, אם חוויתם הטרדה מינית בכלל או הטרדה מינית בעבודה בפרט, אתם רשאים להגיש תלונה במשטרה נגד המטריד.

 

הגנה מטעם החוק

החוק מבין שהטרדה במקום העבודה היא סיטואציה בעייתית ורגישה. ישנם מקרים בהם למטריד יש סמכות עליכם במקום העבודה, מה שיכול ליצור תחושות שליליות עוד יותר אצל הנפגע. לכן, החוק מספק הגנה למי שעבר הטרדה במקום העבודה שלו. אסור להפלות עובד או להתנכל לעובד שעבר הטרדה מינית, לפי החוק.

 

פיצויים עקב התפטרות

עובד שעבר הטרדה מינית במקום העבודה שלו יכול להתפטר עקב סיבה זאת. המעסיק לא יכול לעשות דבר נגד רצון העובד להתפטר מסיבה זאת. אם העובד עבד במקום העבודה שלו במשך יותר משנה, הוא יהיה זכאי לקבלת פיצויים כספיים בעת ההתפטרות.

 

תביעת פיצויים

החוק מאפשר לכם להגיש תביעת פיצויים במקרה של הטרדה מינית במקום העבודה, לבית הדין לענייני עבודה. ניתן לתבוע את המטריד ואף את מקום העבודה, אם המעסיק לא עשה את מה שהחוק מורה לו על מנת למנוע הטרדה במקום העבודה.

הטרדה בעבודה

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא