חיפוש

4 דברים שחשוב לבחון כשאתם בוחרים את עורך הדין שלכם

בחירה של עורך דין שצפוי ללוות אתכם בהליך משפטי זהו לא עניין של מה בכך. אתם צריכים להיות בטוחים שאתם בוחרים בעורך דין שעונה על קריטריונים שונים. ראוי לציין כי הקריטריונים הללו נכונים לכל עורך דין מכל תחום שהוא. כך שזה לא משנה מה תחום ההתמחות של העורך דין שמתאים לכם, אתם צריכים לקרוא את המדריך הנוכחי ולהכיר את 4 הדברים שאתם פשוט חייבים לבחון.

 

הדבר הראשון שחשוב לבחון לפני שבוחרים עורך דין – תחומי ההתמחות שלו

כל אדם שיש לו ניסיון בקבלת ליווי מטעם עורך דין יידע להגיד לכם שהדבר הראשון שאתם צריכים לבדוק אודותיו זהו תחומי ההתמחות שלו. אם אתם פונים אל עורך דין שעוסק בכמה תחומים שונים שאינם נוגעים אחד לשני, אתם צריכים לחשוב פעמיים.

שכן, ברגע שעורך דין (או כל בעל מקצוע אחר) עוסק בכמה תחומי עניין שונים, זה אומר שהוא כנראה לא בקיא באחד מהתחומים באופן נרחב. כך שההמלצה היא לבחון את תחומי ההתמחות, לראות האם הוא בקיא בתחום שאתם זקוקים לסיוע  מטעמו ורק לאחר מכן להמשיך ולבדוק את הדבר הבא.

 

הדבר השני שחשוב לבחון לפני שבוחרים עורך דין – הניסיון שלו

יש לא מעט עורכי דין בשוק. יש כמובן כאלו שיש להם ניסיון של שנים בודדות ויש כאלו שיש להם ניסיון רב שנים. ההמלצה היא לבדוק מהו הניסיון של עורך הדין הנבחר ולא להתפשר על עורך דין שהתחיל זה עתה את עבודתו. שכן, עורך דין בעל ניסיון רב בתחום יהיה בקיא יותר בפרטים הקטנים מאשר עורך דין חדש. כדי להתרשם איך נראה עורך דין עם ניסיון, אתם יכולים לקרוא כמה פרטים אודות עורך דין כפיר דיין דובב ולהתרשם מעורך דין בעל ניסיון רב וידע.

 

הדבר השלישי שחשוב לבחון לפני שבוחרים עורך דין – התקשורת עמו

עורך הדין הנבחר צפוי לייצג אתכם ולשוחח אתכם לא מעט. לכן, חשוב שתצרו עמו קשר עוד לפני שתבחרו בו ותבדקו איך התקשורת שלכם עמו. אתם יכולים לבחון את הדבר באמצעות אחת או יותר מהדרכים הבאות:

  • פגישה בבית קפה או במשרד שלו
  • שיחה טלפונית

חשוב מאוד שתבחרו בדרך שבה תוכלו לתקשר בשיח בעל פה ולא בתכתבות במייל או בנייד. שכן, אפשרויות אלו לא משקפות את אופן הדיבור שלו.

 

הדבר הרביעי שחשוב לבחון לפני שבוחרים עורך דין – המלצות

בדומה לכל בחירה של איש מקצוע, גם בבחירת עורך דין, אתם צריכים לבדוק אם יש לו המלצות. אתם יכולים לעשות זאת תוך כתיבת שמו המלא ברחבי הרשת ולבדוק מה כתבו עליו לקוחותיו הקודמים בגוגל או מה כתבו לקוחות שנעזרו בו בעבר בקבוצות פייסבוק ופורומים שונים שעוסקים בתחום המשפט. כך תוכלו להיות בטוחים שבחרתם נכון.

עורך דין

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא