חיפוש

מציאת קרוב משפחה אבוד: האם זה באמת אפשרי?

העולם הוא גדול אבל קטן. מכיל המון אהבה אך גם לבבות שבורים. יוצר קדושה לערך המשפחה אבל גם מפצל ומרחיק בין משפחות. מציאת קרוב משפחה אבוד היא אחת המשימות הכואבות, הרגישות והמקצועיות ביותר שנדרש משרד החקירות הפרטיות לבצע. אנשים "מאבדים" את משפחתם ממאות סיבות אפשריות: מלחמה או מהומות, פשעים, הגירה, סכסוכים, נתקים ועוד. איתור קרובי משפחה היא פעולה מורכבת ועיקשת שמצריכה אנשי מקצוע מיומנים ועתירי ניסיון. משרד החקירות יבצע פעולות חקירה נרחבות ביותר מול הרשויות בארץ ובחו"ל, מול גופים פורמליים ובלתי פורמליים, מול אנשים, חברים, מעסיקים או שכנים ויתקדם עקב בצעד אגודל עד למטרה הסופית – למצוא את קרוב המשפחה ולעזור למשפחה להשלים מעגל.

 

אנשים נעלמים אך מהן הסיבות לכך?

כפי שציינו קודם, רבות הן הסיבות להיעלמות מסתורית של אנשים. אחת הסיבות הנפוצות בעולם המודרני היא התחמקות מתהליכים משפטיים או חובות כלכליים, הסתבכות עם גורמים עבריינים או ביצוע פשע, שמאלצים את אותו אדם להימלט למדינה אחרת ולהישאר מתחת לרדאר. במקרה לדוגמה, אדם מהצפון שהונה את כל קרוביו ואפילו את בני משפחתו, ניתק עמם קשר בסופו של דבר ונמלט למדינה אחרת, לאחר שרשם על שמם את כל חובותיו. במקרה זה לא נותרה למשפחה ברירה והיא נאלצה לאתרו ולהכריח אותו להגיע למשפט בישראל, באמצעים החוקיים האפשריים שעמדו לרשותה.

 

איתור קרובים – מה קורה בצד המשפטי?

לפעולת המציאה של קרובים אבודים יכולות להיות השלכות משפטיות רבות ומשמעותיות. הן יכולות להשפיע על סטטוס בני הזוג (למשל אישה עגונה שבעלה נמלט לחו"ל מבלי לספק גט וכעת היא איתרה אותו והוא ייאלץ לשוב ארצה לצורך הגירושין), על דיני ירושות (למשל כאשר קרוב המשפחה זכאי לירושה) או בעלות על נכסים שונים, על תשלומי חובות והתחייבויות שונות. יש לזכור שהחוקר הפרטי שמאתר את אותו קרוב איננו אחראי לבדיקת ההשלכות המשפטיות ובמידה והן קיימות, חשוב להתייעץ עם עו"ד כדי לבצע את הדברים בצורה מסודרת שתטיב עמכם.

 

שיטות מתקדמות לאיתור קרובים

משרד החקירות מבצע תהליך איתור מורכב וקשה אך חסר פשרות בנוגע לתוצאה הסופית. משרד המתמחה באיתור קרובים אבודים או נעדרים ישתמש בכל שיטה אפשרית על מנת לעשות זאת ויפעל במגוון רחב של דרכים ואמצעים בכל מדינה נדרשת, כולל מדינת עולם שלישי או אזורי טבע קשים. החוקר מתחקה אחר עקבות שהותיר אחריו הקרוב כמו חיובים באשראי וחשבונות בנק, תצלומי אבטחה מבתי עסק, עדויות של אנשים שראו אותו או שוחחו עמו, קבלת מידע מגופים רלוונטיים ועוד. לעתים יהיה ניסיון מצד הקרובים לטשטש את עקבותיהם והם עלולים לשנות את שמם או זהותם. במצב זה, יצטרך החוקר להפעיל מאמצים יצירתיים וכישורים רבים על מנת לזהות את זהות הכיסוי ואת האדם האמיתי שעומד מאחוריה.

 

זכוכית מגדלת על טביעת אצבע

 

אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא