חיפוש

רשלנות רפואית כתוצאה מאבחון רפואי שגוי

אבחון של רופא הוא קריטי במיוחד כאשר מדובר במחלות כמו סוכרת, בעיות בלב, סרטן ועוד. אדם שאינו חש בטוב עלול לאבד את חייו אם אינו מאובחן בצורה נכונה וכתוצאה מכך גם הטיפול הפיזי והתרופתי שגוי. על רשלנות רפואית כתוצאה מאבחון רפואי שגוי במאמר הבא.

 

האחריות של הרופא בשלב האבחון

כולנו כבר שמענו על מקרים שהסתיימו בתוצאות קשות בעקבות רשלנות רפואית. בין אם מדובר על אבחון שגוי שבעקבותיו הטיפול אינו מתאים ובין אם מדובר על אבחון מאוחר, האחריות היא של הצוות הרפואי שאבחן את המטופל וטיפל בו.

האם הרופאים עשו הכול כדי לגלות מה יש לחולה, האם הרופא נתן מענה בהתאם לתחום המומחיות שלו ועשה את המצופה ממנו, האם שלח את המטופל לכל הבדיקות הנדרשות, הפנה לרופאים מומחים להתייעצות או התעלם. כל השאלות הללו הן אלו שיקבעו אם הרופא נהג ברשלנות בעת אבחון המטופל. במידה ויש קשר סיבתי בין תוצאות האבחון למצב הרפואי של המטופל בתחום אחריותו של הרופא, תהיה עילה לתביעה על רשלנות רפואית.

 

קבלת פיצוי על רשלנות רפואית כתוצאה מאבחון שגוי

בקישור https://www.df-law.co.il/רשלנות-רפואית-באבחון/ ניתן למצוא מידע רלוונטי שיסייע לכם להבין את ההשלכות המשפטיות בעת הגשת תביעה בגין רשלנות רפואית עקב אבחון שגוי. חשוב לדעת שהייעוץ של עורך דין מיומן בתחום הרשלנות הרפואית שהוא בדרך כלל ללא עלות, יעזור לכם להחליט אם אכן הייתה רשלנות רפואית והאם ניתן להגיש תביעה משפטית ולקבל פיצוי.

עורך הדין ישמע את הסיפור שלכם, יעיין במסמכים הרפואיים, יבקש חוות דעת של רופאים מומחים נוספים ועל פי העדויות יחליט אם אכן הרופא לא נהג כראוי ושגה באבחון והאם היה ניתן למנוע את הנזק הרפואי. על סוגיות אלו בית המשפט יקבע את הפיצוי הכספי שהמוסד הרפואי יצטרך לשלם לתובע בסופו של דבר. מדובר על סכומים גבוהים בעיקר אם הנזק הגופני בלתי הפיך ונגרם אף נזק נפשי.

 

מקרים נפוצים של אבחון שגוי או מאוחר

על פי תביעות קודמות ניתן לומר שאבחון שגוי או מאוחר של מחלת הסרטן הוא המקרה הנפוץ ביותר שעליו מגישים תביעה לפיצוי על רשלנות רפואית. במקרה זה נכנסים אלמנטים של זמן גילוי המחלה. כאשר האבחון מדויק ונעשה בזמן ניתן לסייע לחולה ולטפל בו לפני שהסרטן ימשיך להתפשט. אך כאשר האבחון אינו נכון והמחלה מתגלה מאוחר מדי לא נשאר הרבה סיכוי לחולה. מקרה אחר, נדיר יותר, הוא אירוע לבבי.

אדם שאינו חש בטוב מגיע בזמן לטיפול רפואי ואינו מאובחן כראוי יכול לאבד את חייו מהר מאוד במידה ונשלח לביתו ללא השגחה רפואית, טיפול תרופתי נכון או התערבות ניתוחית. לסיכום, אין ספק שלרופאים יש אחריות לגלות מה הבעיה ממנה סובל המטופל ולטפל בה בצורה הטובה ביותר.

 

רופא בודק תוצאות בדיקה
רופא בודק תוצאות בדיקה
אהבתם את הכתבה ? שתפו בקליק
באותו נושא